W ostatnich tygodniach sieć powiększyła się już o kilka pizzerii: w Kołobrzegu, Oświęcimiu, Głogowie i Świeciu, Bielsku Podlaskim, Bydgoszczy oraz w CH IKEA Port Łódź. Ponadto – jak już podawał portal Horecanet.pl – sieć Da Grasso Restauracje powiększyła się do siedmiu placówek (nowe lokale powstały w Łodzi i Brzegu).
Najwięcej pizzerii Da Grasso działa w Warszawie (około 25), dziewięć w Łodzi, siedem funkcjonuje we Wrocławiu, po pięć w Krakowie i Gdańsku, cztery w Bydgoszczy oraz trzy w Białymstoku. Obecnie ponad 190 lokali ma standard pizzerii, 20 pizzerii premium i siedem – restauracji. Jak już pisaliśmy, rozwój marki restauracyjnej ma postępować wolniej niż sieci pizzerii, ponieważ otwarcia tego typu lokali przewidywane są tylko w najbardziej atrakcyjnych lokalizacjach. W menu restauracji Da Grasso znajdują się nie tylko pizze, ale też różnego rodzaju makarony, mięsa, ryby, zupy i włoskie desery. Lokale plasują się w segmencie casual dining. W ostatnim czasie spółka testuje także zupełnie nowy koncept – Da Grasso Express, który ma oferować głownie dania na wynosi i na dowóz. Poszukiwani są franczyzobiorcy do wszystkich konceptów.
Poprzez kolejne otwarcia Da Grasso umacnia pozycję lidera na polskim rynku pizzerii. Sieć prowadzi w statystyce przed Telepizzą (około 110 pizzerii), Dominium i Grubym Benkiem (po 60 lokali) oraz Pizzą Hut (53).
Wkrótce Da Grasso stanie się częścią największej firmy restauracyjnej w Polsce pod względem liczby zarządzanych placówek. Do 31 lipca br. ma zostać podpisana umowa sprzedaży 100 proc. udziałów Da Grasso spółce Sfinks Polska SA. Wartość transakcji wyniesie około 40 mln zł.