Daniel Łukaszewicz, Dobry Hotel: Dostawcy wykazali się ogromnym zrozumieniem

Udostępnij artykuł
[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2021] Uważam, że tak, jak hotele, które przetrwają pandemię i powrócą do pełnej działalności, tak i ich dostawcy poradzą sobie, pomimo tych wielu miesięcy przestoju – mówi w specjalnym komentarzu do naszego Rynek Dostawców HoReCa w Polsce – RAPORT 2021 Daniel Łukaszewicz, dyrektor zarządzający Dobry Hotel.
Jak wygląda obecna współpraca firmy Dobry Hotel z dostawcami dla branży HoReCa? Czy możecie liczyć na ich wsparcie, elastyczność we współpracy?

Zawsze ceniliśmy współpracę z naszymi dostawcami, bo to dzięki nim możemy budować jakość obsługi gości. Sytuacja pandemiczna była dużym wyzwaniem nie tylko dla nas, jako ho­telarzy, ale również dla naszych dostawców. Chociażby z uwagi na drastycznie mniejszą skalę zamówień. To był ważny test dla naszych partnerów, który większość z nich przeszła pomyśl­nie. Jako Dobry Hotel Mogliśmy liczyć, pomimo bardzo trudnej sytuacji, na ich elastyczność, umiejętność dostosowania się do potrzeb hoteli, a jednocześnie dowóz najwyższej jakości i terminowość, zarów­no usług, jak i produktów.

Najgorsza była niepewność – jak długa jest perspektywa lockdownu – najpierw pierwszego, a obecnie drugiego. Dlate­go ratunkiem i jedyną rzeczą, na którą mieliśmy wpływ, była redukcja kosztów. Renegocjowaliśmy umowy z naszymi do­stawcami, którzy właśnie w tej kwestii wykazali się ogromnym zrozumieniem, wychodząc z założenia, że lepiej obniżyć ceny, aniżeli całkowicie tracić klientów. Dzięki temu ograniczyliśmy do minimum koszty bieżącej działalności. Na pewno trudniej było w rozmowach z dostawcami mediów – energii elektrycz­nej, gazu, czy wody, którzy byli nieugięci w dotychczasowych stawkach, a dodatkowo, bez żadnych oporów, naliczali bardzo wysokie odsetki, a często też informowali o odcięciu dostaw.

Czy ubiegłoroczna sytuacja – pierwszy i drugi lockdown, kryzys – wpłynęła na weryfikację partnerów? Czy kryteria przy wyborze dostawców uległy zmianie? W jaki sposób?

Weryfikacja następowała wyłącznie na bazie tego, jak elastycz­nie podchodzili do nas dostawcy w kwestii cen, a szczególnie płatności. Pozostałe kryteria, jak jakość usług, czy produktów, rzetelność, terminowość dostaw pozostały dla nas niezmien­ne. Nie chcemy i nie możemy sobie pozwolić na spadek jakości, chcąc w najbliższym czasie na nowo powitać gości w naszych hotelach i zapewnić im standard, do którego przywykli przed pandemią. W ostatnich miesiącach braliśmy udział w kilku ak­cjach wsparcia medyków i innych służb, między innymi poprzez dostarczanie żywności. Tutaj też mogliśmy…

CAŁY WYWIAD W PRZYGOTOWANYM PRZEZ NAS SPECJALNYM DOROCZNYM RAPORCIE – ZACHĘCAMY DO LEKTURY!
RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2021
> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Rynek-Dostawcow-HoReCa-RAPORT-2021.png

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 09.03.2021
Aktualizacja: 09.03.2021