Dominium w drodze na warszawską GPW

Udostępnij artykuł

– Wszystko zależy od sytuacji na rynku. Ożywienie widać już teraz, chcemy jednak wybrać najwłaściwszy moment, by nasza oferta nie tylko przyniosła oczekiwane efekty spółce, ale także, by okazała się dobrą inwestycją dla przyszłych akcjonariuszy. Zakładamy, że przyszły rok będzie dobrym momentem dla debiutu spółki – mówi Tomasz Plebaniak,

Pozyskane środki z oferty publicznej Dominium chce przeznaczyć na dalszy rozwój sieci restauracji w kraju i za granicą. – Wejście na giełdę z pewnością pozytywnie wpłynie na wizerunek firmy, nie tylko wśród klientów, ale także potencjalnych franczyzobiorców. Na pewno dużym plusem obecności na GPW będzie wzrost rozpoznawalności marki, a także doskonała okazja do jej dalszej promocji. Upublicznienie niesie ze sobą przejrzystość informacji finansowych, obowiązek przygotowywania raportów i strategii, dzięki czemu spółka stanie się firmą bardziej wiarygodną, działającą przejrzyście, co wpłynie na zwiększenie zaufania otoczenia – podsumowuje prezes.

Dominium SA jest właścicielem sieci restauracji Dominium Pizza, jednej z największych tego typu spośród lokali gastronomicznych w Polsce. Założycielem spółki powstałej w kwietniu 1993 r. jest Tomasz Plebaniak, obecnie prezes zarządu Dominium. W 2001 roku spółkę przekształcono w sieć restauracji typu casual dining. W marcu 2008 r. Dominium podpisało umowę inwestycyjną z BBI Capital NFI na zakup 12,5 proc. akcji spółki.

Sieć Dominium osiągnęła w 2009 roku przychody w wysokości 100 mln zł. Na koniec roku pod logo sieci działało 60 restauracji. W ostatnich latach firma weszła na dwa nowe rynki: rumuński i irlandzki. W przyszłości spółka planuje również ekspansję na rynek rosyjski, ukraiński oraz litewski.

Większość lokali sieci znajduje się w dużych miastach (Warszawa, Kraków, Lublin, Katowice, Wrocław) lub w mniejszych miejscowościach położonych w pobliżu dużych aglomeracji. Restauracje Dominium często zlokalizowane są w centrach handlowych lub przy ulicach o dużym natężeniu ruchu pieszych. Sieć posiada również kilka lokali w kurortach turystycznych, jak Zakopane czy Jastarnia. Najwięcej lokali sieci znajduje się w województwie mazowieckim i małopolskim oraz na Śląsku.
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 11.05.2010
Aktualizacja: 11.05.2010