DoubleTree by Hilton stanie w Łodzi

Udostępnij artykuł

Hotel o standardzie cztero-pięciogwiazdkowym przy ul. Łąkowej zaoferuje 188 pokoi, sale konferencyjne na ponad tysiąc osób, zespół fitness/spa z basenem na najwyższej kondygnacji z widokiem na park oraz salę kinową dla 180 osób, restaurację dla 287 osób i parking podziemny. Do hotelu bezpośrednio będą przylegać – stanowiąc jego dodatkowe zaplecze – zmodernizowane obiekty dawnej Wytwórni Filmów Fabularnych (obecnie: TOYA Studios, Klub WYTWÓRNIA oraz Łódzkie Centrum Filmowe). Uzyskane w ten sposób dodatkowe przestrzenie konferencyjno -kongresowo-wystawienniczo-koncertowe w postaci klimatyzowanych i świetnie wyposażonych hal z zapleczem, zapewnią dodatkowe 7600 mkw. powierzchni.

Zachodnią część budynku zajmą biura klasy A na wynajem. Taka oferta przy hotelu z pewnością spełni oczekiwania klientów sektora MICE oraz podniesie atrakcyjność Łodzi jako miasta biznesu i kultury.

Budynek hotelu – ze względu na filmową tradycję Łodzi i miejsca, ma nawiązywać swoim wyglądem zewnętrznym i wystrojem wnętrz do historii polskiej kinematografii. Już na etapie projektowania koncepcji architektonicznej podkreślono filmowy charakter obiektu poprzez wkomponowanie interpretacji kadru filmowego w elewację budynku. Prosta i ascetyczna bryła budynku, pokryta jednolitą szklaną fasadą „zmiękczona” będzie nieregularną grafiką elewacji, która powstanie poprzez zmniejszenie rozdzielczości fragmentu kadru filmowego.

– Teren dawnej Wytwórni Filmów Fabularnych to idealna lokalizacja dla tego hotelu, gdyż łączy w sobie historię i tradycję przemysłu filmowego w Łodzi z dzisiejszym i przyszłym potencjałem do funkcjonowania jako wielki kompleks budynków o przeznaczeniu konferencyjnym, kongresowym, wystawienniczym i koncertowym, jakiego nigdzie w Polsce nie ma. Hotel w takiej lokalizacji idealnie uzupełni ofertę dla klienta biznesowego oraz dopełni całości wydarzeń artystycznych o brakujące dziś ogniwo zakwaterowania i zaspokoi wyszukane gusta gości indywidualnych poszukujących nowych inspiracji – informują przedstawiciele inwestora.

Inwestor: Grupa TOYA, Film Hotel, konsorcjum banków
Projekt i koncepcja architektoniczna: APA Kuryłowicz & Associates
Studium wykonalności, udział w negocjacjach: Colliers International

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 16.06.2010
Aktualizacja: 16.06.2010