Edition – nowa marka Marriott International

Udostępnij artykuł

Jak czytamy w Dzienniku Turystycznym, hotele zajmą pozycję lidera cenowego wśród najdroższych hoteli w swoich lokalizacjach. Marriott International będzie raczej zarządzał hotelami, niż je posiadał – właścicielami nowej grupy hoteli będzie konsorcjum inwestorów z branży nieruchomości.
Pierwsze plany otworzenia butikowej sieci hoteli Marriott miał już w 2007 roku, jednak osłabienie gospodarcze zniweczyło te zamiary. Jednakże teraz Bill Marriott, szef grupy hotelowej, twierdzi, że dostrzega oznaki poprawy sytuacji w branży turystycznej. Kolejne hotele Edition pojawią się w Barcelonie, Meksyku i Bangkoku.

Marriott International jest jedną z wiodących firm hotelarskich na świecie. Zarządza ponad 2,9 tys. nieruchomościami w USA oraz 67 w innych krajach na świecie. Marriott jest operatorem lub franczyzodawcą hoteli takich marek – jak obecne w Polsce – Courtyard by Marriott oraz Marriott Hotels & Resorts, a także JW Marriott Hotels & Resorts, Renaissance Hotels & Resorts, Residence Inn by Marriott, Fairfield Inn by Marriott, Marriott Conference Centers, TownePlace Suites by Marriott, SpringHill Suites by Marriott, Marriott Vacation Club International, Horizons by Marriott, The Ritz-Carlton Hotel Company, L.L.C., The Ritz-Carlton Club, Marriott ExecuStay, Marriott Executive Apartments, Grand Residences by Marriott.

W Polsce firma Marriott International działa od ponad 20. lat. Do jej sieci należą dwa obiekty w Warszawie: pięciogwiazdkowy Marriott Warsaw Hotel w Alejach Jerozolimskich oraz czterogwiazdkowy hotel Courtyard Warsaw Airport przy lotnisku im. Fryderyka Chopina. Ponadto w najbliższych latach przy Okęciu powstanie pięciogwiazdkowy hotel, który będzie działał pod marką Marriott.

W I kw. 2010 r. Marriott International zarobił na czysto 83 mln dol. (w tym samym okresie ub.r. zanotował stratę w wysokości 23 mln dol.), co na jedną akcje stanowi zysk 0,22 dol. w porównaniu do straty 0,06 dol. Przychody wzrosły o ponad 3 proc. i wyniosły 2,6 mld dol., w porównaniu do 2,5 mld dol. w zeszłym roku.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 15.06.2010
Aktualizacja: 15.06.2010