Polska platforma Foodsi, która umożliwia kupowanie nadwyżek jedzenia z restauracji, piekarni i sklepów, pozyskała dodatkowe 5 mln zł w rozszerzeniu rundy seed. Tym samym jej łączna wartość to ponad 11 mln zł. Finansowanie zapewnili dotychczasowi i nowi inwestorzy, w tym AIP Seed, Satus Starter i AC/VC Impact Fund.
Foodsi jest startupem, który skutecznie przeciwdziała marnowaniu żywności i promuje ideę „less waste”. Firma stworzyła platformę umożliwiającą lokalom gastronomicznym i sklepom wyprzedaż nadwyżek jedzenia. Dzięki temu klienci mogą cieszyć się pełnowartościowymi produktami, płacąc za nie nawet 70% mniej. Jednocześnie lokale nie marnują nadwyżek produktów, co przekłada się na dodatkowe przychody oraz pozwala pozyskać nowych klientów. A to wszystko z pozytywnym wpływem na środowisko.
Z aplikacji mobilnej stworzonej przez Mateusza Kowalczyka (CEO) i Kubę Fryszczyna (CTO) korzysta blisko 2 mln użytkowników, którzy od początku jej istnienia uratowali prawie 5 milionów paczek z jedzeniem o wartości kilkudziesięciu milionów złotych. Inicjatywa wpisuje się doskonale w realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju i udowadnia, że dobry model biznesowy może iść w parze z pozytywnym wpływem na środowisko.
Foodsi działa w modelu managed marketplace. Użytkownicy mają możliwość wybierania spośród ponad 6 tys. współpracujących lokali, w różnych regionach Polski. To przede wszystkim duże miasta, jak Warszawa, Wrocław, Kraków, Poznań czy Trójmiasto, ale nie tylko. W aplikacji są dostępne m.in. piekarnie, cukiernie, restauracje, kawiarnie i sklepy spożywcze. Z Foodsi współpracują małe lokalne biznesy, ale też znane marki, jak Carrefour, Salad Story, Thai Wok, Wedel, Cukiernie Sowa, Kuchnia Vikinga, Etno Cafe, Pasibus, Koku Sushi, White Bear, Cofix, Campanile, Herbapol i wiele innych.
NOWOŚCI GASTRONOMICZNE wrzesień-październik 2024
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<
Niedawno platforma ruszyła z pilotażem nowego rozwiązania dla producentów. Umożliwia ono wyprzedawanie produktów z krótką datą przydatności, z dostawą do domu. Produkty w ofercie są związane również z dystrybucją sezonową, rebrandingiem i nadprodukcją, a więc do użytkowników mogą trafić pełnowartościowe produkty w bardzo atrakcyjnych cenach. Znajdziemy tam produkty spożywcze, diety pudełkowe, kosmetyki, rośliny i wiele innych, narażonych na zmarnowanie produktów.
Plany rozwoju aplikacji Foodsi nie kończą się na dotychczasowych osiągnięciach. Marnowanie zasobów występuje na wielu etapach łańcucha dostaw i w różnych segmentach rynku. Obecnie pracujemy nad wprowadzeniem w życie kolejnych pomysłów. Testujemy różne metody ratowania zasobów, o których mamy nadzieję wkrótce powiedzieć więcej. Mimo trudnego roku dla startupów, udało nam się utrzymać dynamikę wzrostu. Obserwujemy rosnące zainteresowanie rynku naszą działalnością. Liczymy na dalszy wzrost, który pozwoli nam zwiększyć nasz wpływ, w przyszłości także poza granicami Polski – mówi Mateusz Kowalczyk, CEO i współzałożyciel Foodsi.
Spółka pozyskała na dalszy rozwój ponad 5 mln zł w rozszerzeniu rundy seed, zamykając ją na poziomie ponad 11 mln zł. W transakcji wzięły udział fundusze AIP Seed, Satus Starter i AC/VC Impact Fund, a także kilku aniołów biznesu. Nowe środki umożliwią Foodsi dalszy wzrost, rozwój zespołu produktowego i sprzedażowego oraz zwiększenie efektywności operacyjnej. Spółka planuje kontynuować innowacje, które przyspieszą rozwój, realizując jednocześnie misję pozytywnego wpływu na środowisko. Jednym z kolejnych kroków będzie również następna runda inwestycyjna.
Jesteśmy pod olbrzymim wrażeniem ciągłego i dynamicznego wzrostu spółki, co jest zasługą ciężkiej pracy founderów i całego zespołu Foodsi. Wierzymy, że dodatkowa inwestycja dostarczy niezbędnego paliwa do kontynuacji tego trendu m.in. poprzez umożliwienie wdrożenia kolejnych pomysłów Mateusza i Kuby. Ponadto cieszymy się, że będziemy w większym stopniu partycypować w tym sukcesie – mówi Bartek Knichnicki, partner w Satus Starter.
Dodatkowo AIP Seed dokonało wykupu udziałów Foodsi od jednego z pierwszych aniołów biznesu. Ta decyzja przyniosła inwestorowi 7-krotny zwrot z zainwestowanego kapitału po ok. 2 latach od inwestycji.
Transakcja wykupu udziałów to nie tylko sukces dla samych inwestorów, ale także dowód naszej wiary w founderów, cały zespół i długoterminowy rozwój projektu. To ważny krok w naszej długoletniej współpracy z Foodsi. Wykup i follow-on pozwoliły zwiększyć nasz udział w spółce. Od momentu naszej inwestycji w lutym 2021 roku, Foodsi osiągnęło 30-krotny wzrost, co dowodzi, że jest to jedna z najszybciej rosnących spółek w naszym portfolio – mówi Darek Żuk, CEO & Founder AIP Seed.
Materiał powstał we współpracy z Foodsi
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.