Desery dostępne są w trzech wariantach: truskawka i banan, grejpfrut i ananas oraz kiwi z mango.
Grycan stara się co sezon wprowadzać nowe oferty. W marcu br. sieć promowała nowe lodowo-jogurtowe desery promowane pod nazwą "Wiosenne Ambrozje". Desery dostępne są w trzech smakach: truskawka z gruszką, ananas z kokosem, brzoskwinia z bananem, a ich cena wynosi 9,90 zł. Późną wiosną firma ogłosiła, że wprowadza nowe sorbety (zarówno do lodziarni, jak i sklepów) w smakach: truskawkowym, malinowym, cytrynowym oraz mango. Ich innowacyjność polegała na tym, że są w 100 proc. naturalne (bez dodatków smakowych i barwników).
Rynkowi specjaliści uważają, że promocje i sezonowe "odświeżanie" menu budują lojalność, gdyż przekonują wymagających klientów do innowacyjności sieci kawiarni i sprawiają, że zadowoleni z oferty odwiedzają lokal ponownie.
Obecnie w naszym kraju działa prawie 75 kawiarni Grycana. Około 98. proc. wszystkich lokali sieci znajduje się w centrach handlowych, gdzie tendencje w spożyciu lodów nie mają charakteru sezonowego. Jednak najnowsza strategia firmy zakłada otwarcie się na lokalizacje typowo miejskie – przy deptakach i głównych ulicach metropolii (latem ruszy lodziarnia na stołecznym nowym Świecie). Ponadto, do końca roku Grycan otworzy jeszcze pięć lodziarni (otwarcie jednej lodzirni to koszt od 200 tys. zł do 1 mln zł). W kolejnych dwóch latach zamierza uruchamiać po około dziesięć punktów rocznie. Firma chce także utrzymać tempo wzrostu sprzedaży na poziomie około 10 proc. rocznie.