Heart of Hospitality grupy Accor powraca we współpracy ze Światową Organizacją Turystyki

Udostępnij artykuł

Kampania Accor „Heart of Hospitality” powraca z nową serią podcastów i bogactwem doświadczeń pracowników hotelarstwa z całej Europy. Przedstawiciele i zarazem miłośnicy branży podzielą się pasją, kreatywnością i sercem, które wypełnia cały sektor turystyczny. W obliczu globalnego niedoboru kadr, Accor postanowił skierować większą uwagę na branżę, jej pracowników, możliwości i szanse kariery. Pragnie jednocześnie promować hotelarstwo jako dziedzinę o kluczowym znaczeniu dla gospodarki, będącą także satysfakcjonującą drogą kariery.

Heart of Hospitality

Duncan O’Rourke, CEO Accor Northern Europe i gospodarz podcastu „Heart of Hospitality”, już w pierwszym odcinku drugiego sezonu spotkał się z Natalią Bayoną, Director of Innovation, Education and Investments ze Światowej Organizacji Turystyki (UNWTO – wyspecjalizowana organizacja ONZ). Dyskutowali o tym, w jaki sposób edukacja, technologia i innowacje mogą dokonać trwałej zmiany w turystyce. Pokazali jak ważne jest zaangażowanie lokalnych społeczności i budowanie wraz z nimi doświadczeń. Rozmawiali także o konieczności wzmocnienia pozycji młodego pokolenia tak, by móc jeszcze lepiej kształtować przyszłość branży.

Duncan O’Rourke, CEO Accor Northern Europe, stwierdził: Podróże i hotelarstwo rozwijają się dzięki gościom. W miarę jak świat otwiera się na nowo, a proces wychodzenia z kryzysu przebiega w wyjątkowym tempie, ludzie znów podróżują po świecie, poznają różne miejsca i kultury, tworzą wspomnienia na całe życie, spotykając się w każdym zakątku naszej planety. Hotelarstwo i turystyka każdego roku wnoszą miliardowy wkład w globalną gospodarkę, dają zatrudnienie 1 na 10 osób w skali świata. Jednak poza tą makroperspektywą, w hotelarstwie i turystyce chodzi przede wszystkim o ludzi, o ich serce, kunszt i pasję, którą rozwijają podczas satysfakcjonującej kariery zawodowej.  

Bohaterka pierwszego odcinka

Natalia Bayona rozpoczęła swoją karierę prawie dwie dekady temu w Departamencie Turystyki i Handlu Turystycznego w rodzinnej Kolumbii. Szybko przeszła drogę od młodego, energicznego i zmotywowanego millenialsa, do pełnej werwy menedżerki odpowiedzialnej za edukację, innowacje i inwestycje.

Jeśli masz motywację i chcesz się uczyć nowych rzeczy, możesz zrobić wspaniałą karierę – wyznała Natalia w wypowiedzi o swoich doświadczeniach i potencjale turystyki. – Najlepszym sposobem na zdobycie wiedzy jest podróżowanie, ponieważ w ten sposób otwierasz swój umysł na odmienne kultury. Turystyka to siła napędowa pokoju, gdyż pozwala zobaczyć, jak ludzie z różnych społeczności łączą się w tej samej sprawie. 

W omawianym odcinku docenione zostało znaczenie młodzieży, która jako grupa demograficzna odpowiada za 50% światowego zatrudnienia w turystyce.

Innowacyjnością musi kierować młodzież, dlatego należy dać jej możliwość kształtowania przyszłości. W hotelarstwie zatrudnionych jest najwięcej młodych ludzi, zatem jest bardzo młodym, dynamicznym i innowacyjnym sektorem. To też najbardziej nastawiony na ludzi segment gospodarki. Skoncentrowanie na innych osobach sprawia, że stale trzeba wprowadzać innowacje, bo każdy człowiek jest inny.

Natalia Bayona podsumowuje: Na tym polega magia turystyki – jest ona bardzo ludzka, a korzyści z niej widać natychmiast. Nie chodzi o to, co będzie za pięć lat czy za pięć miesięcy. Tu wszystko może natychmiast odmienić życie, więc nie sądzę, aby jakakolwiek inna branża mogła dorównać hotelarstwu.

Heart of Hospitality

Cały odcinek dostępny jest na https://heart-of-hospitality.com/podcast/

Więcej informacji na temat kariery w hotelarstwie znaleźć można na stronie https://careers.accor.com/

Życiorys: Natalia Bayona

Natalia Bayona

Director Of Innovation, Education And Investments W Światowej Organizacji Turystyki

Natalia Bayona odpowiada za innowacje, edukację i inwestycje w Światowej Organizacji Turystyki, agencji ONZ specjalizującej się promowaniu zrównoważonej turystyki.

Dzięki bogatemu doświadczeniu w dziedzinie polityki, zarządzania i biznesu została pierwszym dyrektorem ds. innowacji w ŚOT, zwróciła uwagę na przedsiębiorczość i edukację jako aspekty kluczowe dla rozwoju branży. Sprawiła, że ŚOT stała się punktem odniesienia dla innowacji wprowadzanych w ramach całej ONZ.

Jej praca polega na odkrywaniu najbardziej przełomowych startupów i projektów inwestycyjnych oraz dopasowywaniu ich do potrzeb krajów członkowskich i wiodących korporacji. Jako orędowniczka młodzieży i technologii dba o to, by przedsiębiorcy rozwijali się z myślą o obiecującej przyszłości.

Źródło: Accor

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Autor: Horecanet
Opublikowano: 30.06.2022
Aktualizacja: 30.06.2022