Hilton w Gdańsku oficjalnie otwarty

Udostępnij artykuł

– Cieszę się, że możemy już przyjmować pierwszych gości w samym sercu Gdańska. Od początku naszym celem było stworzenie nowoczesnego i jednocześnie ekskluzywnego hotelu, nawiązującego do historycznej architektury miasta. Jestem przekonany, że Hilton Gdańsk zapewni gościom światowej klasy usługi, w pięknej scenerii Gdańskiej Starówki – podkreślił Wójcikiewicz.

– Wierzymy, że Hilton Gdańsk będzie zachwycał gości z całego świata swoim designem, wyjątkowym położeniem i kompleksowym wachlarzem usług na najwyższym poziomie, stając się popularnym hotelem wśród naszych 187 obiektów w Europie – zaznaczył Vincent Simon, prezes Hilton Worldwide w Europie.

Nowoczesny obiekt zlokalizowany jest przy Długim Pobrzeżu, z widokiem na Motławę i Gdańską Starówkę. Oferuje 150 luksusowo wyposażonych pokoi i apartamentów, a także największe centrum konferencyjno-biznesowe w tej części miasta, o łącznej powierzchni 600 mkw.

Autorem projektu hotelu jest prof. Stefan Kuryłowicz. Wnętrza hotelu nawiązują do współczesnych trendów pięciogwiazdkowego hotelarstwa. Absolutną nowością w Polsce jest koncept Urban Beach, czyli plaża na dachu hotelu z bezpośrednim dostępem do przeszklonego basenu, z malowniczym widokiem na zabytkową część Gdańska. We wnętrzach wyjątkowo spójną koncepcję podkreśla kolorystyka utrzymana w odcieniach fioletu. Niezwykłego charakteru przydają obiektowi obecne w całym hotelu szklane dzieła sztuki, stworzone przez rodzimą artystkę – Edytę Barańską.

Goście hotelu skorzystać mogą z siłowni oraz centrum wellness. W obiekcie działają sródziemnomorska restauracja Mercato oraz High 5 Bar. Autorską kolekcję win dla hotelu przygotował Marek Kondrat.

Hilton Worldwide zarządza lub udziela franczyz ponad 3500 hotelom w 81 krajach w ramach znanych i renomowanych marek, takich jak: Waldorf Astoria Hotels & Resorts, Conrad Hotels & Resorts, Hilton, Doubletree, Embassy Suites Hotels, Hilton Garden Inn, Hampton Inn & Suites, Homewood Suites by Hilton, Home2 Suites by Hilton oraz Hilton Grand Vacations. Korporacja zarządza też światowej klasy programem lojalnościowym HHonors.

W ramach sieci Hilton funkcjonuje aktualnie ponad 530 hoteli i resortów w 76 krajach, a do końca 2011 roku swym zasięgiem ma ona objąć 80 krajów świata. Pierwszy Hilton w Polsce został otwarty w Warszawie. Kolejne otwarcia planowane są w Krakowie, Rzeszowie, Wrocławiu oraz Łodzi.
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 17.06.2010
Aktualizacja: 17.06.2010