Iga Bartczak, Hotel Cottonina: Obecna sytuacja zweryfikowała relacje biznesowe

Udostępnij artykuł
[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2021] Wypracowane warunki pozwalają na elastyczną współpracę, wsparcie i doradztwo. Dodatkowo zapewniając stały i nieprze­rwany kontakt z przedstawicielami, którzy wielokrotnie po­magali nam wyjść z trudnych sytuacji. Dostarczając określone produkty w dni nieobjęte umową czy też w weekendy, niejed­nokrotnie nawet prywatnymi samochodami – mówi Iga Bartczak, dyrektor generalna Cottonina Hotel & Mineral Spa Resort w komentarzu przygotowanym na potrzeby naszej publikacji Rynek Dostawców HoReCa w Polsce – RAPORT 2021.

Wybierając odpowiedniego dostawcę właściciele obiektów powinni kierować się kilkoma zasadami. Pierwszą myślą jest z oczywistych względów cena produktów, jednak wybór do­stawcy wyłącznie pod kątem atrakcyjnych warunków finan­sowych jest rozwiązaniem krótkoterminowym i skazanym na niepowodzenie. Decydującymi czynnikami o wyborze kontra­henta powinny być przede wszystkim jakość, rzetelność i to, co nieocenione w dzisiejszych czasach, partnerskie podejście. Dobrze dobrani dostawcy gwarantują niezakłóconą pracę każ­dej komórki hotelu. Wpływają również na czas dostaw, dostoso­wując się do dynamicznie zmieniających się warunków, w jakich funkcjonuje przedsiębiorstwo hotelarskie.

Wypracowane warunki pozwalają na elastyczną współpracę, wsparcie i doradztwo. Dodatkowo zapewniając stały i nieprze­rwany kontakt z przedstawicielami, którzy wielokrotnie po­magali nam wyjść z trudnych sytuacji. Dostarczając określone produkty w dni nieobjęte umową czy też w weekendy, niejed­nokrotnie nawet prywatnymi samochodami.

Możemy również liczyć na pomoc i doradztwo w wyborze odpowiedniego sprzę­tu, wyposażenia stoisk i punktów w hotelu. Takie podejście bu­duje mocne więzi, daje poczucie bezpieczeństwa oraz umacnia pozycję dostawcy, którego rekomendujemy innym hotelarzom.

Weryfikacja relacji

Ubiegłoroczna sytuacja i pojawienie się wirusa SARS-COV-2 zweryfikowały dotychczasowe relacje biznesowe. Wprowadzo­ny lockdown i praktyczne zamrożenie branży sektora hotelar­skiego postawiły znaczną część gospodarki w ogromnie trudnej sytuacji. Brak perspektyw na najbliższe miesiące, wielka nie­wiadoma, z czym będziemy musieli się zmierzyć i kiedy będzie można wznowić działalność towarzyszyły nam każdego dnia. Nasi kontrahenci wykazali się wówczas bardzo elastycznym podejściem, pomimo ogromnie trudnej również dla nich sytu­acji.

Relacje z naszymi parterami mogę spokojnie określić jako wzorowe. Pełni troski, współczucia i przejęcia tym, co stało się w gospodarce wyznaczyli nowe warunki współpracy oparte na elastycznym podejściu i bieżącym reagowaniu na dynamicznie zmieniającą się sytuację. W przepełnionych magazynach ga­stronomicznych uginały się półki z towarem o krótkim terminie ważności, ponieważ bazujemy na produktach ekologicznych od lokalnych dostawców. Wiele z tych produktów udało się zwró­cić, co wydaje się ponadprzeciętną reakcją i ukłonem w stronę hotelu.

Pierwszy kwartał 2020 roku zapowiadał się rekordowym w turystyce, byliśmy przygotowani na kolejne zakontraktowa­ne konferencje, eventy i rezerwacje gości indywidualnych, które z dnia na dzień topniały w zatrważającym tempie. Kolejny okres lockdownu wykorzystujemy również na modyfikacje m.in. kart napoi i win. Wspólnie z przedstawicielami opracowujemy nowe pozycje, poprawiamy i ulepszamy istniejące menu, nie tylko te restauracyjne. Wdrażamy pomysły, na które do tej pory bra­kowało czasu, a okres przestoju jest idealnym momentem na zrealizowanie zaległych projektów. Bardzo miłym zaskoczeniem…

CAŁY KOMENTARZ W PRZYGOTOWANYM PRZEZ NAS SPECJALNYM DOROCZNYM RAPORCIE – ZACHĘCAMY DO LEKTURY!
RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2021
> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Rynek-Dostawcow-HoReCa-RAPORT-2021.png

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 25.03.2021
Aktualizacja: 25.03.2021