Inquiry: Rynek sieci gastronomicznych – analiza

Udostępnij artykuł

[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2024] Rynek sieci gastronomicznych w Polsce jest bardzo stabilny, a ogólny ranking nie zmienia się znacząco od kilku lat. Zarówno wśród restauracji, jak i kawiarni, wiodące marki utrzymują pozycję, a zmiany są bardzo niewielkie. Na rynek wchodzą wprawdzie nowe formaty (takie jak Popeye’s), ale ich zasięg jest zbyt mały, by mogły wpłynąć na jego ogólny obraz.

W tabeli 1 przedstawiamy Państwu podsumowanie obecnej sytuacji na podstawie badania YouGov BrandIndex, prowadzonego w Polsce przez firmę Inquiry. Podajemy tu odsetek osób, które przynajmniej raz w miesiącu dokonały zakupu w wybranych sieciach, porównując uśrednione dane całego roku.

Jeśli chodzi o restauracje, wśród klientów zauważamy nieco mniejsze zainteresowanie tymi oferującymi pizzę – w ciągu ostatniego roku (lipiec 2023 – czerwiec 2024 w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześnie) wszystkie restauracje objęte badaniem zanotowały spadki, przy czym w przypadku Da Grasso i Telepizzy spadek ten jest znaczący. Z drugiej strony, do Top 10 awansowała sieć Berlin Döner Kebab, która dorównuje obecnie pozycji marki Sphinx. Berlin Döner Kebab wyróżnia się też wysoką satysfakcją klientów i bardzo dobrym wizerunkiem, jeśli chodzi o stosunek ceny do jakości.

Warto pamiętać, że z sieciowymi kawiarniami i restauracjami konkuruje cała rzesza formatów niezależnych. Ten segment ucierpiał w czasie pandemii jeszcze mocniej niż marki sieciowe, ale dynamicznie się odradza i to on decyduje obecnie o kolorycie polskich miast. Wiele z nich wpisuje się w modne obecnie trendy, takie jak… Cały tekst wraz z wykresami publikujemy w Rynek Gastronomiczny w Polsce – RAPORT 2024. Kliknij, aby zapoznać się z pełną treścią…

Źródło: Inquiry

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Autor: Horecanet
Opublikowano: 10.09.2024
Aktualizacja: 12.09.2024