InterContinental: 3-proc. wzrost przychodów

Udostępnij artykuł

Andrew Cosslett prezes grupy powiedział: – Przychód na jeden dostępny pokój (RevPAR) wzrósł po raz pierwszy od 18 miesięcy. Jest to spowodowane głównie wzrostami w Chinach oraz na azjatyckich wyspach Pacyfiku. Jak dodał, powoli powraca koniunktura na wyjazdy służbowe do luksusowych obiektów i w tym segmencie grupa odnotowuje pierwsze wzrosty, co skłania do optymistycznych perspektyw na nadchodzące kwartały.

Jak już podawał portal Horecanet.pl, InterContinental Hotels Group odnotowała za 2009 r. 1,5 mld dolarów przychodów. Wskaźnik RevPar spadł o 14,7 proc., w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki – o 14,8 proc. Przychody za 2009 r. obniżyły się w tym okresie o 23 proc. i wyniosły 397 mln dol.

InterContinental Hotel Group to międzynarodowa sieć hoteli założona w 1946 roku. Jest obecnie jedną z największych grup hotelowych na świecie pod względem liczby oferowanych pokoi. Grupa posiada, zarządza, wynajmuje i franczyzuje poprzez różne podmioty zależne około 4 tysiące hoteli i około 600 tysięcy pokoi gościnnych w ponad 100 krajach na sześciu kontynentach świata. W skład InterContinental Hotels Groups wchodzą następujące marki: InterContinental, Holiday Inn, Crowne Plaza, Indigo, Express by Holiday Inn, Staybridge oraz Candlewood. W regionie EMEA (kraje Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki) działa około 690 obiektów.

W Polsce w barwach IHG działa pięć hoteli: pięciogwiazdkowy InterContinental położony w centrum Warszawy, trzy hotele Holiday Inn – w Warszawie, Warszawie-Józefowie i Krakowie oraz jeden obiekt Express by Holiday Inn w Krakowie.