Interferie: 49-proc. frekwencja w I kw.

Udostępnij artykuł

Przypomnijmy, po raz pierwszy Interferie przedstawiła skonsolidowany raport, obejmujący jednocześnie wyniki spółki zależnej Interferie Medical SPA. Nowością jest także prezentowanie wyników kwartalnych zgodnych z wdrożonymi przez firmę Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości (MSR). Dlatego też zgodnie z wyliczeniami przeprowadzonymi według Międzynarodowych Standardów Rachunkowości spółka musiała zweryfikować zeszłoroczny wynik netto za I kwartał 2009: strata wyniosła – 1 mln 603 tys. złotych, gdy tymczasem w raporcie opracowanym wcześniej zgodnie z Polskimi Zasadami Rachunkowości wykazano stratę o pół miliona mniejszą. Przychody ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów wyniosły w I kwartale 2010 roku 7 mln 371 tys. złotych w porównaniu z 8 mln 587 tys. złotych w porównywalnym okresie minionego roku. Dodatkowo mniejszy wynik jest efektem różnic w kursie euro (około 20 proc. zysku ze sprzedaży pochodzi obsługi zagranicznych grup).

Dlatego też zarząd spółki jest zadowolony z wyników za I kwartał, zwłaszcza porównując dane kwartał do kwartału. Jak szacuje prezes Interferii, biorąc pod uwagę kontraktację wszystkich ośrodków oraz podpisaną z NFZ umowę na świadczenie usług sanatoryjno-rehabilitacyjnych w ośrodku Argentyt, który mieści się w uzdrowisku Dąbki, można optymistycznie oceniać najbliższe miesiące.

Ten kwartał jest jednocześnie czasem rozpoczęcia budowy nowoczesnego kompleksu wypoczynkowo – konferencyjnego Interferie Medical SPA w Świnoujściu. Lubińska firma na początku maja podpisała umowę z Eiffage Budownictwo Mitex SA, wybranym na głównego wykonawcę inwestycji. Jej zakończenie zaplanowane jest na połowę 2011 roku.

Interferie dysponuje hotelami i ośrodkami wypoczynkowymi w Sudetach i pasie nadmorskim. Ponadto ma hotele w Lubinie i Głogowie. Bornit, położony w Szklarskiej Porębie hotel spółki to najwyższej klasy obiekt w Karkonoszach.

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 12.05.2010
Aktualizacja: 12.05.2010