Kohei Yagi o kolacji serwowanej w Neo(n) Bistro na Nocnym Markecie

Udostępnij artykuł
[SPECJALNIE DLA NAS] Od 3 września, co czwartek odwiedzający wydarzenie mają okazję uczestniczyć w niespotykanej dotąd formule. Każdego tygodnia inny kucharz w asyście kelnerów i sommelierów zaserwuje kolację na Towarowej 3, w Neo(n) Bistro. Menu do drugiej kolacji stworzył Kohei Yagi, pomagał przy otwarciu takich miejsc jak: Uki Uki, Vegan Ramen Shop, czy Soba Japanese Noodle.
Dlaczego zdecydowałeś się wziąć udział w projekcie Nocny Market?

Przez lata organizowaliśmy tam wiele imprez ramenowych. Za każdym razem, gdy to robiliśmy, serwowaliśmy specjalny ramen. Teraz jest to dla nas jeszcze bardziej wyjątkowa okazja do podania wyjątkowego ramenu, którego nigdy wcześniej nie byliśmy w stanie zaoferować gościom marketu.Zdecydowałem się wziąć udział w tym wydarzeniu ze względu na tę okazję, powstania nowej przestrzeni Neo(n) Bistro.

Skąd czerpałeś inspirację do stworzenia menu?

Jednym z moich celów jest szerzenie japońskiej kultury ramenu i uczynienie Polski numerem jeden w Europie. Przede wszystkim ramen to danie z makaronem, więc chcę, żeby ludzie cieszyli się nim. Oczywiście to także równowaga między zupą, a dodatkami, która jest najważniejsza. Wegański ramem jest aromatyczny, wytwarzany głównie z trzyletniego sosu sojowego, produkowanego w Holandii. Inspiracją są zawsze składniki. Istotą kuchni japońskiej jest wydobycie smaków składników i nadanie im dobrego smaku. Tym razem wykorzystamy nie tylko to, co sezonowe, ale także japońskie warzywa, których nigdy wcześniej nie próbowaliśmy w Polsce.

Co zaserwujesz gościom podczas wydarzenia?

Przystawki: sałatka caprese z japońskich pomidorów Amela i wegańskiego sera mozarella własnej produkcji, kieliszek sansho-ramen (ramenu doprawianego górskim pieprzem), szaszłyki i blanszowane liście chrzanu wasabi z sosem sojowym. Na danie główne w wersji mięsnej: Umami shio-ramen (na bazie wywaru z dorady i kurczaka)
dodatki (marynowane jajko, marynowane pędy bambusa memma, pieczeń char siu z wieprzowiny mangalica, kaczka, szczypior z cebuli dymki, frytki z korzenia łopianu)
lub w wersji wegańskiej: Umami shōyu-ramen, dodatki (pieczeń char shiu z „mięsa“ sojowego, japońskie pomidory Amela, pieczona marchew, szczypior z cebuli dymki, smażone grzyby enoki, frytki z korzenia łopianu). Na deser będzie sakura mochi (ciastko z gotowanego ryżu, z nadzieniem ze słodkiej pasty z fasoli azuki, zawinięte w liść wiśni japońskiej).

Kiedy i gdzie po raz pierwszy zetknąłeś się z gastronomią i jak gusta oraz oczekiwania gości zmieniły się w tym czasie?

Zjadłem ponad tysiąc różnych ramenów odkąd byłem w Japonii. Wtedy właśnie zacząłem też tworzyć własne. Kiedy przyjechałem do Polski, byłem zdezorientowany różnicami w wodzie i składnikach. Ale była to również okazja do zrobienia unikalnego dla tego miejsca ramenu. W przeszłości konsultowałem się z wieloma polskimi sklepami z ramenem, takimi jak Ukiuki, UKIGREEN, YATTA RAMEN, MIKOYA i SHISO Ramen. Moim największym wyzwaniem było zrobienie wegańskiego ramenu, a kiedy konsultowałem się z VEGAN RAMEN SHOP i UKIGREEN, było to spore wyzwanie, ponieważ był to rodzaj ramenu, którego w Japonii nie było. Kuchnia japońska składa się głównie z umami, ale jeśli zbytnio skupisz się na umami z warzyw, to nie jest to dobre. Czułem, że to, czego trzeba się nauczyć to, jak układać smaki oprócz umami. Doświadczenie i wiedza, które zdobyłem dzięki temu doświadczeniu, pomogą mi stworzyć nowy ramen i myślę, że widać to w przystawce, którą tym razem zrobiłem na potrzeby Neo(n) Bistro. Cieszę się, że ludzie stopniowo zaczynają rozumieć, o co chodzi w ramenie. Ten rodzaj smaku i informacji powoli staje się coraz bardziej powszechny, a ludzie uczą się coraz więcej o ramenie.

Bilety na kolację można kupić TUTAJ.

Kolejne kolacje zaplanowano na 17 września (menu Piotra Wójcika) i 24 września (menu Michała Kostrzewy).

RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE RAPORT 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 08.09.2020
Aktualizacja: 08.09.2020