Kolejne lokale Ice Cafe

Udostępnij artykuł

– W ubiegłym tygodniu otworzyliśmy 130-metrowy lokal w CH Suwałki Plaza, w kwietniu – lodziarnię w Zgorzelec Plaza (100 mkw.) i w kieleckim Realu (90 mkw.). Ponadto dwa tygodnie temu ruszyła mega-wyspa lodowa w CH Fashion House w Piasecznie pod Warszawą, a wcześniej lokal w centrum Tesco Łódź. – informuje Adam Szczuka. – Oprócz powyższego, w ostatnim czasie związaliśmy się na wyłączność w Polsce i wprowadzamy światową markę lodów Carte D’Or należącą do Unilevera – dodaje Adam Szczuka.

Dzięki tym otwarciom sieć powiększyła się do 27 lokali. Firma planuje dalszy rozwój i w tym celu uruchomiła program franczyzowy. Strategia rozwoju sieci zakłada nowe otwarcia głównie w galeriach i pasażach handlowych.

Pięć nowych lodziarni w niespełna pół roku to dobry wynik w porównaniu z 2009 r., kiedy ruszyły cztery lodziarnie (Gdynia, Łódź, Gorzów Wlk. i Poznań).

Ice Cafe Sp. z o.o. rozpoczęła działalność w 1999 roku. Początkowo spółka otwierała lodziarnie pod różnymi szyldami, ale ostatecznie zdecydowała się na ujednolicenie wizerunku. W maju 2005 roku w Poznaniu ruszyła pierwsza lodziarnia pod nazwą Ice Cafe.

Poprzez kolejne otwarcia Ice Cafe zaostrza konkurencję na rynku sieciowych lodziarni. W tej chwili przoduje na nim Grycan, który prowadzi już ponad 80 lokali i wysp. Daleko – po obu tych markach – są inne sieci, takie jak: Świat Lodów (dziewięć lokali), Lody Gotti (osiem), Lody Bonano i Lodomania (po siedem) oraz obecna od kilku miesięcy na NewConnect – Ibiza Ice Cafe (cztery lodziarnie).

Jak już pisaliśmy, Nielsen podaje, że wartość rynku lodów w Polsce w okresie kwiecień 2009-marzec 2010 wyniosła 1,125 mld zł (wzrost o 1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego). Niestety firma nie posiadają szczegółowych danych, które pozwoliłyby na oszacowanie wartości lodów gastronomicznych. Wiadomo jednak, że udział tej kategorii w całym rynku lodów ma tendencję wzrostową.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 15.06.2010
Aktualizacja: 15.06.2010