Leszek Mięczkowski: Ten rok przyniesie wiele zmian

Udostępnij artykuł

[SPECJALNIE DLA NAS] Współczesna turystyka nieustannie ewoluuje, a turyści coraz częściej szukają nowych, nietypowych doświadczeń i ofert – mówi Leszek Mięczkowski, właściciel i prezes Grupy Dobry Hotel oraz marki Destigo Hotels.

Leszek Mięczkowski

Jakie są Pana przewidywania dotyczące sezonu turystycznego 2025? Czy spodziewacie się wzrostu liczby gości?

To może być dobry sezon dla branży turystycznej, choć należy zachować ostrożny optymizm. Dane rynkowe pokazują, że już teraz obecny rok jest lepszy niż analogiczny okres poprzedniego pod względem liczby rezerwacji wakacyjnych i weekendowych. Cieszy nas wzrost rezerwacji zagranicznych. Ten fakt pokazuje, że oferta naszej Grupy jest ciekawa dla turystów z całego świata – zarówno pod względem atrakcyjności miejsca, ceny, jakości, jak i standardów obsługi. Jakość jest tym czynnikiem, na który ogromnie i wieloaspektowo stawiamy. Regularnie audytujemy nasze hotele, wyciągamy wnioski z analiz, szkolimy nasz zespół i stale podnosimy sobie poprzeczkę, wiedząc, że jakością, ale też różnorodnością oferty można wygrać.

Jakie zmiany w zachowaniach turystów dostrzega Pan w porównaniu do lat ubiegłych i jak wpłyną one na hotelarstwo w 2025 roku?

Rok 2025 przyniesie wiele zmian w branży turystycznej. Współczesna turystyka nieustannie ewoluuje, a turyści coraz częściej szukają nowych, nietypowych doświadczeń i ofert. Na przykład coraz częściej korzystają z zaawansowanych narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, aby tworzyć spersonalizowane, nietypowe plany podróży. Współczesnych gości można zdefiniować jako wymagających, świadomych swoich oczekiwań, ceniących spokój i prywatność, podróżujących w celu poszukiwania nowych wrażeń, ale też regeneracji zdrowia – zarówno w sferze fizycznej, jak i emocjonalnej.

Obserwujemy również coraz częstsze pobyty rodzinne, wynikające z potrzeby budowania wspomnień poprzez wspólne podróże osób z różnych pokoleń. Na znaczeniu zyskuje też podróżowanie w późniejszym okresie życia. Turystyka kulinarna to także coraz silniejszy, dynamicznie rozwijający się trend. Ten obszar jest niezwykle istotny w strategii naszej firmy, co pokazuje między innymi fakt nawiązania współpracy z Juanlu Fernándezem – nagrodzonym dwiema gwiazdkami Michelin, który będzie patronem naszych dwóch restauracji: Artesse w hotelu H15 Luxury Palace w Krakowie oraz Wierzbowej 15 w hotelu Altus Palace we Wrocławiu.

Jakie skutki dla branży hotelarskiej mogą mieć zmiany w sytuacji gospodarczej w Polsce i na świecie w 2025 roku?

Inflacja, wzrost cen surowców i energii, wysokie ceny produktów i usług, niestabilna polityka celna, rotacja na rynku pracowników, wysokie koszty prowadzenia biznesu – to główne elementy, z którymi będzie mierzyć się branża w 2025 roku. Nieustanne pokonywanie tych barier stanowi element naszej strategii biznesowej i zakupowej.

W takich trudnych uwarunkowaniach kluczowe staje się utrzymanie wysokiej jakości usług przy jednoczesnym zachowaniu dyscypliny kosztowej. Dlatego też w obecnej sytuacji zwracamy szczególną uwagę na elastyczność naszych dostawców oraz ich zdolność do szybkiej reakcji na zmiany rynkowe. Kładziemy nacisk na długoterminowe relacje z partnerami, którzy rozumieją naszą strategię…Cały wywiad publikujemy w najnowszym wydaniu Świata Hoteli marzec-kwiecień 2025. Kliknij, aby się zapoznać się z pełną treścią.

jacek Stasikowski Accor Świat Hoteli

Rozmawiała: Karolina Stępniak

NEWSLETTER-HORECANET-ZAPISZ-SIE

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione