Lotos rozważa szerszą współpracę z McDonald’s

Udostępnij artykuł

– Pracujemy nad ofertą gastronomiczną – przyznaje Paweł Lisowski, prezes zarządu Lotos Paliwa Sp. z o.o. – To nie jest tak, że chcemy budować drugą markę tylko dla gastronomii. Celem naszej strategii jest 10 procentowy udział w rynku detalicznej sprzedaży paliw. Chcemy to zrealizować zarówno poprzez wzrost liczby stacji jak i coraz lepszą ofertę. Gastronomia jest częścią tej oferty – mówi prezes Lisowski.

– Nie oznacza to, że będziemy budować nową markę tylko dla gastronomii. Szukamy najlepszego rozwiązania. Są dwie szkoły, jedna mówi, że warto tworzyć nową markę – tą drogą poszedł np. Orlen. Druga, że lepiej jest w ramach jednej marki podnoście jakość. Proszę pamiętać że tworzenie marki to ogromna inwestycja. Mamy już kąciki gastronomiczne. Owszem nie mają własnej nazwy, ale są na stacjach Lotosu. Chcę aby nazwa Lotos kojarzyła się z bardzo atrakcyjną ofertą, żeby kierowca chciał przyjechać napić się kawy i coś zjeść na stacji Lotosu. Konsekwentnie będziemy wzmacniać wartość marki Lotos. Nie przekonuje mnie to, że powinniśmy coś robić bo inni tak robią. Lotos chce kreować rozwiązania, a nie podążać za innymi.

Prezes Lisowski zapowiedział rozwój współpracy siecią restauracji McDonald’s.
– Zależy nam aby nie kończyła się tylko na MOPach, ale na szczegóły jest zdecydowanie za wcześnie.

McDonald’s Polska rozpoczął działalność w 1992 roku, otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Obecnie działa w Polsce 239 restauracji McDonald’s, które zatrudniają ponad 13 500 osób. 100 z nich to obiekty prowadzone przez 49 licencjobiorców.

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 08.06.2010
Aktualizacja: 08.06.2010