Małopolska stawia na turystykę biznesową

Udostępnij artykuł

– Według najnowszych danych Instytutu Turystyki, organizacja konferencji, szkoleń, kongresów, a także typowych podróży służbowych stanowi aż 30 procent całego ruchu turystycznego. Małopolska, w tym Kraków, posiada odpowiednio duży potencjał, aby stać się centrum turystyki biznesowej w Polsce. Dysponuje dobrze przygotowaną infrastrukturą do organizacji konferencji. Władze regionu chcą promować małopolską ofertę turystyki biznesowej – czytamy w komunikacie UM.

Projekt „Promocja turystyki biznesowej w Małopolsce na arenie międzynarodowej” zakłada m.in. prezentację oferty konferencyjnej i motywacyjnej na targach turystyki biznesowej we Frankfurcie, Barcelonie, Londynie, Paryżu i Brukseli. – Zauważamy wzrastającą rolę turystyki biznesowej i dlatego postanowiliśmy pokazać, że Małopolska jest nie tylko miejscem, gdzie znajdują się liczne atrakcje turystyczne, ale także regionem dysponującym dużą liczbą obiektów umożliwiających organizację tego typu spotkań. Chcemy udowodnić, że w Małopolsce można nie tylko wypocząć na łonie natury, ale także zorganizować w ciekawej okolicy szkolenie czy konferencję i to w obiektach, często zabytkowych, które mają świetne zaplecze oraz infrastrukturę – przekonuje wicemarszałek Leszek Zegzda.

Projekt będzie realizowany w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 (Działanie 8.1 – „Promocja Małopolski na arenie międzynarodowej”). Całkowita wartość przedsięwzięcia wynosi 745 tys. zł.

W małopolskiej bazie ośrodków konferencyjnych znalazło się ponad 300 różnorodnych obiektów. Wśród nich są centra konferencyjne i hotele, ale również zabytkowe dwory i pałace oferujące wyjątkową atmosferę, ale zarazem przystosowane do organizacji wydarzeń biznesowych. Katalogi baz obiektów hotelarskich i konferencyjnych zostały opracowane również w wersji książkowej, w języku polskim i angielskim. Wydało je Województwo Małopolskie, przy współpracy z Miastem Kraków. Uzupełnieniem są prezentacje multimedialne na płytach CD. Informacje o obiektach zostały zebrane w oparciu o ankiety wypełniane przez zarządców obiektów konferencyjnych i hotelarskich.

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 28.07.2010
Aktualizacja: 28.07.2010