Maxipizza: będziemy otwierać lokale franczyzowe

Udostępnij artykuł

– Spółka podejmuje intensywne działania mające na celu rozwój sieci poprzez pozyskiwanie kolejnych partnerów uruchamiających placówki franczyzowe pod marką Maxipizza. W roku 2010 planowane jest powiększenie sieci o kolejne placówki działające na zasadzie franczyzy, co powinno wpłynąć na stabilną poprawę wyników finansowych osiąganych przez spółkę – podał zarząd Maxipizza SA w sprawozdaniu rocznym.

– W procesie selekcji potencjalnych franczyzobiorców zarząd spółki szczególnie starannie bada proponowane lokalizacje pod kątem ich atrakcyjności dla potencjalnych klientów pizzerii. Istotne znaczenie ma również liczba mieszkańców w promieniu do 5 km od uruchamianej restauracji. Dotychczasowe wyniki generowane przez lokale gastronomiczne specjalizujące się w produkcji i sprzedaży pizzy uzasadniają i przekonują do dalszego rozwoju w tym segmencie – pisze zarząd.

Jak już podawał portal Horecanet.pl, w marcu br. Maxipizza zawarła umowę najmu lokalu użytkowego o powierzchni 210 mkw. w centrum Rzeszowa z zamiarem uruchomienia w nim franczyzowej działalności gastronomicznej. Otwarcie pizzerii planowane jest w drugim kwartale 2010 r. Oprócz tego, w drugiej połowie kwietnia spółka poinformowała o zawarciu umowy najmu lokalu gastronomicznego o powierzchni 190 mkw. w centrum Katowic.

– Spółka konsekwentnie realizuje strategię polegającą na uruchamianiu nowych lokali gastronomicznych w lokalizacjach charakteryzujących się niewysokim poziomem kosztów stałych. W procesie doboru lokalizacji zarząd spółki szczególną uwagę zwraca na wysokość stawki czynszowej za wynajem, starając się wykorzystywać fakt, że w ostatnim okresie w związku z pogorszeniem sytuacji rynkowej w branży gastronomicznej pojawiło się dużo ofert atrakcyjnych lokalizacji pod działalność restauracyjną. (…) W przeciwieństwie do roku 2008, w którym odnotowano stratę netto na poziomie 885 738,06 złotych, w roku 2009 udało się osiągnąć zysk netto w kwocie 2741,18 zł – podano w sprawozdaniu.

Maxipizza SA powstała w 2002 roku w Kielcach. Na giełdzie NewConnect notowana jest od lutego 2008 roku. Obecnie spółka prowadzi pięć pizzerii: w Krakowie Sosnowcu, Kielcach, Tychach i Świętochłowicach. Trzy z nich ruszyły w 2009 roku.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 16.06.2010
Aktualizacja: 16.06.2010