McDonald’s nagrodzony za kampanię employer brandingową

Udostępnij artykuł
Znamy już zwycięzców prestiżowego konkursu branży PR „Złote Spinacze”. Aż trzy główne nagrody otrzymała firma McDonald’s, którą wyróżniono za działania wizerunkowe prowadzone na rynku pracy.

 McDonald’s zwyciężył w dwóch kategoriach głównych: Employer Branding (wraz z agencją MJCC) i Social Media (z 24/7 Communication) oraz w kategorii specjalnej Research&Insights (również z agencją MJCC). W konkursie nagrodzono strategię EB firmy i kampanię „Witamy w zespole” prowadzoną przez firmę od jesieni 2017 roku.

Jak podkreśla Renata Prys, dyrektor działu people w sieci McDonald’s: – Nie byłoby tych nagród, gdyby nie to, że do aktywności wzmacniających naszą markę pracodawcy podeszliśmy w przemyślany sposób. Zaczęliśmy od badań, opracowaliśmy kompleksową strategię; działania były więc odpowiedzią na rzeczywiste potrzeby kandydatów i pracowników. Są mocno powiązane z naszą strategią biznesową, nie ograniczają się do pozyskiwania nowych kandydatów – równie dużo robimy wewnątrz organizacji. Wprowadziliśmy nowe programy rozwojowe dla pracowników, podnieśliśmy wynagrodzenia, pracowaliśmy nad zmianą kulturową w firmie. Nagrody, takie jak Złote Spinacze, to miły dowód na to, że ta praca została dostrzeżona.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – PAŹDZIERNIK 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Wraz ze Złotymi Spinaczami firma zgromadziła w tym roku aż 15 nagród i wyróżnień za działania employer branding. Wcześniej była nagradzana w konkursach PRCH Retail Awards, HR Dream Team, Siła Przyciągania, EB Excellence Awards, EB Kreator, EB Stars oraz Konkursie Biuletynów Firmowych. Ma na koncie również tytuł Top Employers i awans do pierwszej dziesiątki rankingu Pracodawca Roku.

Tomasz Polewczyński odpowiadający w McDonald’s za obszar EB dodaje: – Działania, które prowadziliśmy przez ostatnie półtora roku, dały wymierne rezultaty. Znacząco zwiększyliśmy liczbę aplikacji i zatrudnienie w systemie McDonald’s, poprawiliśmy też postrzeganie marki pracodawcy. Zadbaliśmy o wszystkie punkty styku z kandydatami i pracownikami, mocno pracowaliśmy m.in. nad poprawą doświadczeń kandydatów. To, że nagrody udało się zdobyć już po kilkunastu miesiącach od rozpoczęcia prac nad strategią, cieszy, ale mamy świadomość, że to nie koniec naszej drogi, a raczej jeszcze większe zobowiązanie do dalszej pracy nad ulepszaniem McDonald’s jako miejsca pracy.

Sieć McDonald’s (spółka i jej franczyzobiorcy) jest jednym z największych pracodawców w Polsce. Obecnie zatrudnia ponad 24 000 osób. Wśród pracowników są zarówno studenci, jak i osoby dojrzałe, a także osoby z niepełnosprawnością czy młode matki, łączące pracę z wychowaniem dzieci. Firma jest otwarta na różne grupy społeczne, a każdy z pracowników ma gwarantowaną umowę o pracę i taką samą szansę na awans. McDonald’s jest atrakcyjnym pracodawcą również ze względu na elastyczny grafik, który umożliwia pogodzenie pracy z innymi zajęciami. Kandydaci nie muszą mieć doświadczenia w gastronomii, ponieważ firma zapewnia niezbędne szkolenia.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 10.12.2018
Aktualizacja: 10.12.2018