McDonald’s: prawie 5-proc. wzrost sprzedaży

Udostępnij artykuł

Jak podał portal usatoday.com, w kwietniu wzrosła sprzedaż głównie jeśli chodzi o zimne drinki, napoje kawowe i skrzydełka nuggets z kurczaka. Jak podkreślają przedstawiciele sieci, w czasie gorszej sytuacji ekonomicznej, konsumenci, którzy przyzwyczajeni są do jadania poza domem, korzystają z ofert tańszych restauracji. – Komunikujemy się z różnymi grupami klientów za pomocą naszego różnorodnego menu, nowoczesnego wystroju lokali oraz dostępności i mnogości lokalizacji – powiedział Jim Skinner, szef McDonald’sa.

McDonald’s zarobił w I kwartale 2010 roku 1,09 mld dol. Zysk w skali roku nie zmienił się znacząco, w I kwartale 2009 roku wyniósł 979,5 mln dol. Najważniejszą informacją dla koncernu jest wzrost przychodów o 10 proc. w skali roku do poziomu 5,61 mld dol. W I kwartale 2010 r. globalna sprzedaż McDonald’s wzrosła o 4,2 proc. – największe wzrosty sieć zanotowała w Europie (4,2 proc.), a także na Bliskim Wschodzie i w Afryce (wzrost o 5,7 proc.).

McDonald’s dysponuje około 32,2 tys. barami szybkiej obsługi w około 120 krajach na całym świecie. Plany na 2010 rok zakładają otwarcie 1 tys. nowych restauracji. McDonald’s Polska rozpoczął działalność w 1992 roku, otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Obecnie działa w Polsce 237 restauracji McDonald’s, które zatrudniają ponad 13 500 osób. 98 z nich to obiekty prowadzone przez 47 licencjobiorców. W ostatnich tygodniach w naszym kraju McDonald’s wystartował z prasową kampanią "Mamy apetyt na nowe restauracje". W ramach akcji poszukiwane są nieruchomości w celu uruchomienia nowych lokali. Możliwe jest kupno, długoterminowy najem lub dzierżawa. Na celowniku są m.in. Warszawa, Poznań, Kraków, Trójmiasto i Wrocław.
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 12.05.2010
Aktualizacja: 12.05.2010