McDonald’s wprowadza zestaw na FIFA 2010

Udostępnij artykuł

W skład zestawu będzie wchodzić 20 sztuk McNuggets z trzema dowolnymi sosami, dwa opakowania średnich frytek oraz dwa dowolne średnie napoje. Cena zestawu to 23 zł. Zestaw będzie w sprzedaży od 2 czerwca do dnia zakończenia Mistrzostw, tj. do 11 lipca 2010 r. Ponadto od 2 do 23 czerwca lub do wyczerpania zapasów do każdego zestawu powiększonego będzie dodawana puszka Coca Coli Zero gratis. Oferta promocyjna dotyczy również śniadań. McDonald’s będzie prowadził promocję nowych produktów w miejscu sprzedaży w postaci materiałów POS.

Jak już podawaliśmy, McDonald’s został także sponsorem piłkarskich mistrzostw Europy w 2012 roku, które odbędą się w Polsce i na Ukrainie. Firma podpisała umowę z europejską federacją do 2017 roku, co oznacza, że będzie także sponsorem mistrzostw w 2016 roku.

McDonald’s uplasował się na szóstym miejscu w rankingu najcenniejszych marek świata przeprowadzonym przez Millward Brown. Warta jest ona nieco ponad 66 mld dol., choć wskaźnik ten spadł od zeszłego roku o 1 proc.

Firma McDonald’s zarobiła w I kwartale 2010 roku 1,09 mld dol. Zysk w skali roku nie zmienił się znacząco, w I kwartale 2009 roku wyniósł 979,5 mln. Najważniejszą informacją dla spółki jest wzrost przychodów o 10 proc. w skali roku do poziomu 5,61 mld dol. W I kwartale 2010 r. globalna sprzedaż McDonald’s wzrosła o 4,2 proc. – największe wzrosty sieć zanotowała w Europie (4,2 proc.), a także na Bliskim Wschodzie i w Afryce (wzrost o 5,7 proc.).

McDonald’s Polska rozpoczął działalność w 1992 roku, otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Obecnie działa w Polsce 239 restauracji McDonald’s, które zatrudniają ponad 13 500 osób. 100 z nich to obiekty prowadzone przez 49 licencjobiorców.

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 07.06.2010
Aktualizacja: 07.06.2010