MSP: bliżej prywatyzacji Uzdrowiska Wieniec

Udostępnij artykuł

Jest to już druga próba Ministerstwa sprzedaży udziałów w Uzdrowisku Wieniec. Przypomnijmy, do nabycia jest 21.728 udziałów, stanowiących 93 proc. kapitału spółki. Cenę ustalono na 10,86 mln zł. Podczas ostatniej próby sprzedaży udziałów w Uzdrowisku Wieniec (woj. kujawsko-pomorskie), która nie powiodła się, ofertę kupna złożyła firma STP Investment.

Uzdrowisko Wieniec w Wieńcu Zdroju jest jednym z trzech uzdrowisk województwa kujawsko-pomorskiego. Działalność Uzdrowiska skupia się przede wszystkim na świadczeniu usług z zakresu rehabilitacji i ochrony zdrowia. Jego klientami są również goście pełnopłatni korzystający z usług komercyjnych.

W zakresie świadczenia usług sanatoryjnych – stacjonarnych, spółka ma możliwość zakwaterowania jednorazowo 360 osób. Spółka prowadzi także działalność w zakresie: produkcji wody mineralnej pochodzącej z własnego źródła oraz wydobycia borowiny z własnych złóż, na potrzeby własne i na sprzedaż. W zakresie świadczenia usług zabiegowych, możliwości bazy zabiegowej kształtują się w granicach 1000 zabiegów dziennie. Moc produkcyjna rozlewni wody mineralnej wynosi 3000 butelek na godzinę.

Według "Strategii rozwoju Uzdrowiska Wieniec na lata 2008-2012" planowana jest m.in. budowa nowego obiektu noclegowego na 150 miejsc oraz basenu. Przychody netto spółki za 2008 rok wyniosły 8,3 mln zł.
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 14.06.2010
Aktualizacja: 14.06.2010