MSP: brak chętnych na GAT

Udostępnij artykuł

Przypomnijmy – Ministerstwo Skarbu Państwa w kwietniu po raz drugi zaprosiło inwestorów do nabycia akcji Gliwickiej Agencji Turystycznej SA. Spółka zarządza siecią obiektów wypoczynkowych i rekreacyjnych. W jej portfolio jest 13 obiektów noclegowych. Wcześniejsza próba prywatyzacji spółki również nie udała się ze względu na brak zgłoszeń ze strony inwestorów.

Ministerstwo posiada 100 proc. udziałów w tej spółce. Cena wywoławcza pakietu 24 592 855 akcji (stanowiących 100 proc. kapitału spółki) wynosiła 77,2 mln zł. Cena wywoławcza za jedną akcję to 3,1 zł. Aukcję wyznaczono wtedy na 10 czerwca 2010 roku.

Obiekty GAT-u są umiejscowione w górach, na Mazurach oraz na Śląsku. Działalność spółki obejmuje: usługi hotelarskie i gastronomiczne, wypoczynek zorganizowany, wypoczynek dzieci i młodzieży, organizację konferencji i szkoleń, imprezy integracyjne i plenerowe, wynajem sprzętu wodnego oraz usługi wyciągów narciarskich, przystani żeglarskich i pływalni. Obiekty sieci prezentują zróżnicowany standard: od pensjonatów trzygwiazdkowych do klasy turystycznej. Wiekszość z nich świadczy usługi gastronomiczne oraz posiada bogatą bazę rekreacyjną (baseny, korty, boiska, sauny).

Gliwicka Agencja Turystyczna działa na rynku usług turystycznych od 1994 roku. Jej oferta oparta jest na własnej bazie hotelowej. Spółka posiada ośrodki w następujacych miejscowościach: Korbielów (Jontek), Kudowa Zdrój (Gwarek) Lesko (Zamek), Szczyrk (Zagroń), Ustroń (Barbara), Zakopane (Lipowy Dwór i Sośnica), Ryn (Ryn), Dźwirzyno (Gród Piastów), Jantar (Wiking), Międzywodzie (Centrum Rekreacji Metamorfoza), Rudy (Pod Dębem), Zabrze (Ślązak). Firma ma również krytą pływalnię w Gliwicach oraz trzy ośrodki narciarskie w Szczyrku, Korbielowie oraz w Lesku. Zysk netto spółki za 2008 r. wyniósł 259,5 tys. zł

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 08.06.2010
Aktualizacja: 08.06.2010