Nowoczesne piece w lokalach Gruby Benek

Udostępnij artykuł
Oszczędność czasu, powtarzalność produktu, zmniejszenie liczby zatrudnionych- to główne zalety pieców przelotowych, co raz częściej stosowanych w polskiej gastronomii. Na wprowadzenie ich do wszystkich swoich lokali zdecydowała się Ogólnopolska Sieć Restauracji Gruby Benek.

Automatyzacja procesów produkcyjnych nie ominęła gastronomii. Jednym z jej przejawów są piece taśmowe, które znacznie przyspieszają proces obróbki termicznej produktów. Najczęstszym przykładem ich zastosowania są pizzerie – jeszcze do niedawna skazane na zatrudnianie kosztownych pizzermanów – przedstawicieli jednej z najbardziej poszukiwanych i najwyżej opłacanych specjalizacji w gastronomii. To osoby odpowiedzialne za przygotowanie, wypiekanie i obracanie pizzy w tradycyjnym piecu, by wypiekła się równomiernie.

Wprowadzenie pieca przelotowego rewolucjonizuje nie tylko dotychczasową technologię wypieku, ale prowadzenie całej restauracji. Dzięki niemu pizzerman może skupić się jedynie na przygotowaniu pizzy, nie poświęca natomiast uwagi i czasu na jej wypiek. To pozwala mu na przygotowanie w tym samym czasie większej liczby dań.

– To zastosowanie nie tylko eliminuje czynnik ludzki w znacznej części procesu produkcji – znacząco go upraszcza i przyspiesza. Co najważniejsze, sprawia, że pizza zawsze jest wypieczona równomiernie. Powtarzalność produktu w sieci gastronomicznej to sprawa pierwszorzędna — mówi Mateusz Szewczyk, prezes Ogólnopolskiej Sieci Restauracji Gruby Benek.

Obecnie piece przelotowe wprowadzone są już w większości lokali należących do sieci. W pozostałych restauracjach zostaną wymienione w ciągu 12 miesięcy. To urządzenia sprawdzonej włoskiej marki pracujące bezawaryjnie 365 dni w roku. Co istotne, pozwalają uzyskać produkt zdrowszy dla klienta, bo pozbawiony szkodliwych substancji zawartych w dymie (m.in. benzopirenów), które powstają w procesie spalania w komorze pieca opalanego drewnem naturalnym.

Koszt instalacji pieca przelotowego leży po stronie franczyzobiorców, jako jeden z elementów wyposażenia lokalu. Mogą oni jednak liczyć na ogromne wsparcie sieci, która zapewnia im m.in. preferencyjne warunki zakupu, organizuje różne formy finansowania zewnętrznego, takie jak leasing czy najem. Rozwiązanie przynosi franczyzobiorcom duże oszczędności w opłatach za energię, które sięgają do nawet 600 zł miesięcznie. Urządzenia mają o wiele niższe zapotrzebowanie energetyczne od tradycyjnych pieców komorowych.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 03.08.2018
Aktualizacja: 03.08.2018