Orbis SA nie wypłaci dywidendy za 2009 r.?

Udostępnij artykuł

– Mając na względzie niepewne warunki rynkowe, spowodowane kryzysem gospodarczym, oraz stojące przed Orbis SA zadania wynikające z przyjętej strategii rozwoju bazy hotelowej i wynikające z niej potrzeby finansowe, zarząd Orbis SA proponuje zatrzymanie zysku osiągniętego w 2009 roku w spółce z przeznaczeniem na cele statutowe – napisano w uzasadnieniu.

Za 2008 rok Orbis także nie wypłacił dywidendy, uzasadniając swoją decyzję dokładnie takimi samymi argumentami. W poprzednich latach spółka regularnie wypłacała dywidendę. Za 2007 rok wypłacono 40 groszy na jedną akcję.

Orbis SA zanotowała po 2009 roku 552,7 mln zł przychodów (629 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego). Zysk netto spółki po całym 2009 roku wyniósł około 13,4 mln zł, a w poprzednim roku 40 mln zł. Zysk na jedną akcje to 0,29 zł w porównaniu do 0,87 zł rok temu. W ostatnich tygodniach Orbis SA poinformował o zrealizowaniu umowy sprzedaży PBP Orbis z Central European Tour Operator. Spółka sprzedała wszystkie 95,08 proc. udziałów w kapitale zakładowym PBP Orbis Sp. z o.o. Jak już informował portal Horecanet.pl, transakcja ta wynika z koncentracji Orbis SA na głównym segmencie działalności, czyli hotelarstwie. Zgodnie ze strategią firma planuje dalszy rozwój hoteli ekonomicznych pod markami Etap i Ibis oraz dostosowanie hoteli Orbis do wymogów powszechnie znanych marek Accor.

Accor jest partnerem strategicznym Orbis. Jest to jeden z liderów europejskiego hotelarstwa, operujący markami Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, Suitehotel, Ibis, all seasons, Etap Hotel, Formule 1 i Motel 6, reprezentującymi 4 000 hoteli i ponad 500 tysięcy pokoi w 90 krajach.
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 07.05.2010
Aktualizacja: 07.05.2010