Ogólnopolski program wsparcia, który uwzględnia siedem stopni działań zostanie przedstawiony wszystkim urzędom marszałkowskim oraz resortom spraw wewnętrznych i administracji oraz rozwoju regionalnego.
Formy pomocowe dla obiektów hotelarskich dotkniętych powodzią w 2010 roku to:
– plany modernizacyjne m.in. przekazanie według specyfikacji poszczególnych obiektów ofert handlowych z głębokimi bonifikatami (pełny zakres wyposażenia), bezzwłoczne projekty modernizacji (części działów poszkodowanych) oraz przedstawienie projektów aranżacyjnych,
– opieka prawna m.in. konsultacje oraz życzliwe interpretacje prawne,
– aktywna promocja, pr i reklama m.in. przekazanie kontaktów z biurami turystycznymi krajowymi i zagranicznymi, pomoc w opracowaniu specyficznej strategii marketingowej,
– finansowanie inwestycji i modernizacji m.in.: dostęp do funduszy pomocowych MSWiA oraz MRR, oferty kredytowe banków oraz oferty pożyczkowe Funduszy Inwestycyjnych krajowych i zagranicznych
– działania interwencyjne w administracji rządowej i samorządowej i instytucjach ubezpieczeniowych.
m.in.: potwierdzenie przez PIH stanu strat, wsparcie dotrzymania terminów uzyskania ekspertyz, odpowiedzi oraz wizyty Członków Zarządu PIH w celu wyjaśnień na rzecz poszkodowanych przez powódź hotelarzy,
– pomoc pracownikom i ich rodzinom m.in.: imprezy integracyjne środowisk lokalnych hotelarzy, w miarę potrzeb wymiany wypoczynkowe regionów oraz obozy dla dzieci i młodzieży,
– wsparcie psychologiczne m.in. listy współczucia i zapewnienie o udzieleniu pomocy oraz odwiedziny
Członków Zarządu PIH w najbardziej poszkodowanych hotelach.