Podsumowanie 7. edycji konferencji Plant-Powered Perspectives

Udostępnij artykuł

[POD NASZYM PATRONATEM] 24 października w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie odbyła się siódma edycja konferencji Plant-Powered Perspectives organizowanej przez kampanię RoślinnieJemy. Jest to największe w tej części Europy wydarzenie skupiające przedstawicieli szeroko pojętej branży spożywczej zainteresowanych roślinnymi innowacjami. W tym roku w gronie prelegentów znaleźli się m.in. przedstawiciele: Lidla, NielsenIQ, Frisco, Jogurtów Magda Plant-Based, Polskiej Akademii Nauk, czy były Wiceminister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Doktor Jerzy Plewa.

W świetle dyskusji o obecnym kształcie roślinnej kategorii oraz perspektywach na najbliższe lata, a także szansach i wyzwaniach związanych z rozwojem w tej kategorii. Uczestnicy konferencji mieli okazję usłyszeć deklaracje i plany odnośnie rozwoju kategorii roślinnych produktów od liderów branży. W sesji otwierającej konferencję Robert Baszyński Dyrektor ds. Zakupów w Lidla Polska przedstawił zobowiązanie sieci do zwiększenia udziału produktów z białkiem pochodzenia roślinnego w ich sieci do 15% w 2030 roku. To pierwsze takie pionierskie działanie sieci handlowej w Polsce.

Misją Lidl Polska jest oferowanie klientom produktów wysokiej jakości w niskich cenach i wyprodukowanych w sposób zrównoważony. Jednocześnie mając na względzie zdrowie klientów oraz dobro planety, kształtujemy nawyki żywieniowe konsumentów, m.in. poprzez ofertę produktów roślinnych, w tym marki własnej Vemondo. W asortymencie Lidl Polska sukcesywnie pojawia się coraz więcej artykułów dla wegan, wegetarian oraz flexitarian. Dodatkowo zobowiązaliśmy się, że do 2030 roku zwiększymy udział roślinnych źródeł białka w naszym asortymencie do 15%. Jako firma społecznie odpowiedzialna, wierzymy, że wraz z naszymi klientami możemy wspólnie działać na rzecz zdrowia publicznego oraz ochrony przyrody i bioróżnorodności – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs and CSR w Lidl Polska.

RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE – RAPORT 2024
>> kliknij, aby zapoznać się z ubiegłorocznym wydaniem <<

Na konferencji odbywały się sesje dyskusyjne o żywieniu zbiorowym, polskim rynku roślinnym na tle innych krajów, czy roli trendów, udoskonaleń technologicznych, a także skutecznej dystrybucji w rozwoju marki. Rok temu na konferencji odbyło się oficjalne przedstawienie nowego Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej, zrzeszającego przedstawicieli producentów tej kategorii, w tym roku miał premierę raport PZPŻR – to pierwsza taka próba samoewaluacji rynku roślinnego.

Nasza konferencja co roku gromadzi najważniejszych przedstawicieli rynku spożywczego. Przy każdej edycji Plant-Powered Perspectives staramy się zaadresować bieżące wyzwania, które czekają roślinną kategorię oraz rozmawiać wspólnie o rozwiązaniach i szansach na rozwój. mówi Karolina Centkowska, manadżerka ds. komunikacji w RoślinnieJemy, współorganizatorka wydarzenia. W tym roku istotnym punktem programu jest premiera raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej „Branża Żywności Roślinnej w Polsce 2024 – dane, szanse i wyzwania”. Raport to kompleksowe przedstawienie obecnego stanu rynku roślinnego w Polsce, zawiera ekspercką analizę szans i wyzwań, a także definicję kategorii roślinnej i najświeższe dane dostarczone przez NielsenIQ. Wierzymy, że stanowi dobry początek do rozmów o tym, jak eliminować bariery systemowe w roślinnej produkcji.

W 2023 roku wartość detalicznego rynku roślinnego w Polsce (z wyłączeniem HoReCa, sklepów specjalistycznych i e-commerce) to już 1,08 miliarda złotych, roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii. Jeżeli uwzględni się sprzedaż w kanałach HoReCa, e-commerce oraz sklepach specjalistycznych, opierając się na deklaracjach producentów, wartość całego rynku roślinnego w Polsce wzrasta do 1,465 miliarda złotych w 2023 roku.           

NEWSLETTER-HORECANET-ZAPISZ-SIE

Uczestnicy konferencji mieli szansę zapoznać się z nowymi produktami wystawców w strefie Innovation Showroom, takich jak Unilever, Magda Plant-based, Roeper, Guru Ferment, a także poznać nowości prezentowane przez start-upy w trakcie Demo Session, gdzie swoje produkty pokazali: SERio, Millek oraz Wajko. Pyszny lunch oraz przekąski przygotowała dla uczestników Mihiderka, a kawę zapewniła palarnia speciality Hayb. Wśród partnerów wydarzenia znaleźli się: Frisco, Givaudan. Patronatem merytorycznym objęły wydarzenie: Miasto Stołeczne Warszawa, Ambasada Królestwa Niderlandów, Instytut Rozwoju Wsi i Rolnictwa PAN, UNEP/GRID-Warszawa, WorldFoodPoland.
Raport Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej pobrać można tutaj: https://roslinniproducenci.org/publikacje/

Źródło: RoślinnieJemy

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Autor: Horecanet
Opublikowano: 28.10.2024
Aktualizacja: 28.10.2024