Port-Hotel wdroży system ERP firmy Epicor

Udostępnij artykuł

W związku z dynamicznym rozwojem spółki, w Port-Hotelu zostaną wdrożone moduły w obszarze zarządzania środkami trwałymi, logistyką, kadrami, płacami i finansami oraz zaawansowane narzędzia Business Intelligence takie jak Cashflow Analyzer służące do zarządzania przepływami pieniężnymi oraz iScala Query Designer. Zapewnią one m.in. możliwość pełnej kontroli nad zakupami i ułatwienie analiz przepływów pieniężnych, pozwalając jednocześnie podejmować niezbędne decyzje biznesowe w zakresie planowania i bieżącej działalności spółki.

– O wyborze rozwiązania ERP firmy Epicor przez Port-Hotel zadecydowały takie czynniki jak wieloletnie doświadczenie dostawcy oprogramowania w branży hotelarskiej, a także jego wiarygodność, co gwarantowało nam bezpieczeństwo inwestycji. Sam system w pełni umożliwia płynne zarządzanie biznesem hotelowym i jest aplikacją łączącą technologię internetową z tradycyjną funkcjonalnością ERP. Nowoczesne narzędzie daje możliwość centralnego zarządzania poprzez konsolidację informacji finansowo-zarządczych w jednym systemie danych pochodzących z wielu hoteli pracujących w różnych systemach informatycznych. Cechą wyróżniającą nowoczesny produkt ERP jest łatwość dołączania nowych obiektów hotelowych do wspólnej sieci systemowej. W procesie decyzyjnym zwróciliśmy także uwagę na funkcjonalność Requsition Management dającą możliwość stworzenia ścieżki zakupowej, przechodzącej przez szereg akceptacji w zależności od uprawnień poszczególnych pracowników, a także zapewniającą pełną kontrolę magazynów. Istotną rzeczą jest również przejrzysta identyfikacja i sprawowanie kontroli nad wieloobiektowym majątkiem spółki. Jest to możliwe dzięki instalacji modułu środków trwałych współpracującego z programem inwentaryzacyjnym – powiedział Krzysztof Gerula, prezes zarządu w Port-Hotel.

– W trakcie wyboru rozwiązania wymagaliśmy, aby system był zgodny z polskim zasadami rachunkowości, a także generował i dostarczał raporty analityczne zarówno w obszarze rachunkowości finansowo-księgowej, jak i zarządczej. Nowoczesnym rozwiązaniem systemowym, pozwalającym na zarządzanie przepływami pieniężnymi jest wbudowany moduł Cashflow Analyzer. Narzędzie to umożliwia szybkie tworzenie dokładnych prognoz przepływów pieniężnych i stanowi system wczesnego ostrzegania. W trakcie budowy kolejnych hoteli nasza spółka musi mieć możliwość dogłębnej analizy przyszłych zdarzeń oraz własnych możliwości finansowych. Nie może dojść do sytuacji, w której nowa inwestycja opóźni się z powodu braku gotówki w kasie. Wszystkie rozwiązania zastosowane w zintegrowanym programie umożliwiają znaczne podniesienie wydajności pracy, a także skrócenie terminów realizacji kluczowych procesów zachodzących w spółce. System ERP firmy Epicor spełnia nasze wszystkie wymagania, a więc zdecydowaliśmy się na jego wdrożenie – dodał Krzysztof Gerula, Prezes Zarządu w Port-Hotel.

Spółka Port-Hotel została powołana jako spółka celowa przez Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" do budowy hotelu przy Porcie Lotniczym im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Przedmiotem jej działania jest tworzenie programów budowy i realizacji nowych projektów hotelowych w Polsce, w tym hoteli przy lotniskach oraz zarządzanie obiektami hotelarskimi. Pierwszym projektem zrealizowanym przez Port-Hotel był czterogwiazdkowy hotel Courtyard by Marriott Warsaw Airport, którego spółka jest także właścicielem.

Port-Hotel został oficjalnie uznany podmiotem zarządzającym hotelem Courtyard by Marriott, na mocy umowy zawartej z Marriott International, Inc. w 2005 roku. Należy podkreślić, ze spółka Port-Hotel jest jedyną firmą w Polsce, która otrzymała zgodę na zarządzanie marką tej międzynarodowej sieci hotelarskiej. Obecnie trwają intensywne prace nad projektem uruchomienia kolejnego luksusowego pięciogwiazdkowego hotelu w Porcie Lotniczym im. F. Chopina w Warszawie, którego zarządzającym będzie rownież Port-Hotel. Otwarcie hotelu planowane jest na połowę 2012 roku.

Epicor Software jest globalnym liderem na rynku oprogramowania biznesowego dla firm produkcyjnych, dystrybucyjnych, handlu detalicznego, przemysłu hotelarskiego i usługowego. Firma obsługuje 20 000 klientów w ponad 150 krajach, dostarczając im systemy wspomagające zarządzanie (ERP), do zarządzania relacjami z klientami (CRM), do zarządzania łańcuchem dostaw (SCM), a także rozwiązania do obsługi handlu detalicznego, które pozwalają przedsiębiorstwom podnieść efektywność i rentowność.

Opublikowano: 10.06.2010
Aktualizacja: 10.06.2010