Segment dostaw zyskuje dzięki mundialowi

Udostępnij artykuł

Pizza i dania typu fast food to najchętniej zamawiane przez Polaków pozycje w czasie piłkarskich Mistrzostw Świata. W meczowe dni bary i restauracje mogą liczyć nawet na 20 proc. więcej dostaw niż zwykle, z pikiem do 35 proc. w trakcie samych rozgrywek – wynika z danych Stuart.

Tegoroczny listopad to szczególnie gorący okres dla segmentu dostaw w gastronomii – to nie tylko odbywający się wyjątkowo późną jesienią mundial i dwa długie weekendy, ale też Black Friday i Cyber Monday.

Platforma logistyczna przyjrzała się segmentowi dostaw gastronomicznych w czasie trwającego mundialu. Według szacunków firmy, dni meczowe oznaczają wzmożone zapotrzebowanie na jedzenie z dostawą do domu, a Polacy najchętniej zamawiają wówczas pizzę i posiłki typu fast food. Największy do tej pory skok odnotowano w trakcie meczu Polska-Meksyk, kiedy klienci złożyli wśród współpracujących z platformą restauracji o około 1/3 zamówień więcej niż w statystycznym dniu w roku.

Środowy mecz Polska-Meksyk obejrzało około 8,6 mln Polaków[1]. Piłkarskie święto i atmosfera biesiady, która mu towarzyszy, sprzyjają wspólnym posiłkom. Licząc na ciepłe dania, chętnie sięgamy po opcję zamówienia z dostawą do domu. Na jedzenie nie chcemy jednak czekać dłużej niż zazwyczaj.

Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez YouGov, co trzeci konsument podczas Mistrzostw Świata chętniej niż zwykle weźmie pod uwagę zamówienie dań na wynos, ale 70 proc. badanych nie chce czekać na dostawę dłużej niż 45 minut[2]. Lokale gastronomiczne dwoją się więc i troją, aby zabezpieczyć w tym czasie opcję szybkich dostaw.

Gastronomiczny Black Month

Listopad i niemal cały grudzień skupiają się najczęściej wokół handlu detalicznego. Najpierw Black Week, zaraz potem mikołajki i gorączka przedświątecznych zakupów. Wszystko to składa się na szczyt paczkowy i wzmożoną pracę sklepów, firm kurierskich oraz samych dostawców. W tym roku wyjątkowo doszło do tego piłkarskie święto, co sprawia, że wzmożony popyt w większym niż dotychczas stopniu dotyka także branżę gastronomiczną.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE październik-listopad 2022
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Źródło: Stuart

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Horecanet

Autor: Horecanet
Opublikowano: 30.11.2022
Aktualizacja: 30.11.2022