Sieć lodziarni Sopelek modernizuje lokale

Udostępnij artykuł

Do tej pory lodziarnie Sopelek serwowały głównie włoskie lody z automatu. Teraz do wszystkich punktów zostają wprowadzone tradycyjne lody gałkowe oraz kawa, dzięki czemu placówki sieci zyskają wymiar pełnowartościowych kawiarni.

Budowa nowego budynku kawiarni przy ul. 1-go Maja rozpoczęła się w sierpniu 2009 roku. Dzięki tej inwestycji zwiększono metraż starego lokalu. Zyskał on także nowoczesny design. Budynek powstał głównie z drewna i szkła.

Sieć opolskich lodziarni Sopelek została założona w 1988 roku przez rodzinę Elżbiety i Dariusza Karpińskich. Firma współpracuje z włoskimi technologami lodów i fabryką firmy MarcaGel.

Według danych MEMRB w 2009 r. rynek lodów wart był w Polsce niemal 900 mln zł. Jak twierdzą rynkowi eksperci, rodzimy rynek lodów ma potencjał rozwoju, obecna relacja spożycia lodów w Polsce na jednego mieszkańca wynosi jedynie 3,5 l, niniejszy współczynnik wynosi w USA 22 l, w Skandynawii – 10 l, w Czechach – 5 l.

Największą siecią lodziarni w Polsce jest Grycan – lody od Pokoleń, która ma w portfolio 80 lokali i wysp ulokowanych w centrach handlowych. Na rynku działają także dwie większe sieci – Ice Cafe (ponad 20 lokali, w tym franczyzowe, głównie w galeriach handlowych) oraz nowo powstała i debiutująca na rynku NewConnect – Ibiza Ice Cafe, która zapowiada szybki rozwój. Na polskim rynku lodziarni działa jeszcze kilka mniejszych sieci, m.in.: Lodomania, Häagen Dazs, Lody Bonano, Gelatomania, Gelato Magia oraz sieć lodziarni w nadmorskich miejscowościach w woj. zachodniopomorskim – Świat Lodów.

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 10.05.2010
Aktualizacja: 10.05.2010