Tam, gdzie dziecko jest vipem

Udostępnij artykuł

Statuetki trafiły do: Centrum Kongresowego Warszawianka w Jachrance, Willi Lawenda w Kudowie Zdroju, ośrodka Marena w Międzywodziu, Majątku Giże Marczak w Świętajnie oraz hoteli Lidia w Darłowie, Ossa w Rawie Mazowieckiej i Haffner w Sopocie,

Celem Akcji jest pokazanie miejsc noclegowych w Polsce, w których przyszłe matki oraz rodziny z dziećmi będą się czuły komfortowo, spokojnie i bezpiecznie. Jednym z rezultatów kampanii jest stworzenie nowej kategorii hoteli w Polsce: Hotel Rodzinny, rozumiany jako miejsce przyjazne i spełniające określone standardy dla rodzin z dziećmi i kobiet w ciąży.

– Rodzina w hotelu to goście, którzy mają specyficzne potrzeby, a małe dziecko jest gościem wyjątkowym. Na to, aby rodziny czuły się komfortowo w hotelu czy pensjonacie składa się wiele czynników. Komfort, czy bezpieczeństwo to pojęcia, mające bardzo subiektywny wymiar w usługach. My dzielimy to na tzw. czynniki twarde, czyli standardowe elementy wyposażenia oraz tzw. czynniki miękkie, czyli poziom obsługi i satysfakcji małych gości i ich rodziców – mówi Violetta Hamerska, przewodnicząca Komitetu Organizacyjnego Akcji.
Druga edycja 2009/2010 koncentrowała się właśnie wokół potrzeb najmłodszych, aby dziecko w hotelu czuło się wyjątkowym gościem i nie było dodatkiem do pakietu hotelowego. Dlatego też hasło drugiej edycji brzmiało: DZIECKO VIPEM W HOTELU.

W drugiej edycji 2009/2010 zwrócono szczególną uwagę na: utrzymanie standardów bezpieczeństwa w wyposażeniu hoteli, promocję zdrowego menu dla dzieci oraz bezpieczeństwo i edukacyjne aspekty kącików zabaw dla dzieci.

Obiekty zostały zweryfikowane przez członków Kapituły, którzy wraz ze swoimi rodzinami wzięli udział w wizytach oceniających (weryfikujących), czy dany obiekt spełnił kryteria edycji. Kryteria zostały opisane w specjalnym kwestionariuszu i ocenione punktami. Relacje z wizyt członków, wraz ze zdjęciami, zostały umieszczone są na portalu Akcji oraz innych materiałach informacyjnych.

Członkami Kapituły są Dorota Zawadzka, Renata Dancewicz, Beata Tadla, Marta Kuligowska, Magdalena Stużyńska, Marta Kuligowska, Justyna Steczkowska, Joanna Racewicz, Ewa Gawryluk, Waldemar Błaszczyk i wielu innych znanych rodziców.

– W wielu relacjach kapituły zwracano uwagę na atmosferę w hotelach – życzliwość, uśmiech, pozytywne nastawienie do wszelkich próśb i autentyczne zainteresowanie potrzebami gości. To elementy, które sprawiają, że chętnie chciałoby się wrócić do takiego miejsca. Bardzo często zaangażowanie i życzliwość kompensują różne niedogodności. Nawet najlepiej wyposażony hotel będzie źle odebrany przez gości, jeśli personel jest opryskliwy i wszystko robi z trudem, a dzieci traktuje jak intruzów. Z takiego miejsca szybko uciekamy – mówi Violetta Hamerska.

Oddzielną nagrodę przyznali goście i internauci w kategorii „ulubiony hotel dla rodziny”, którzy głosowali elektronicznie lub wypełniając ankiety. W tym roku wygrało Centrum Kongresowe Warszawianka w Jachrance.

W tej edycji odbyły się także wizyty „tajemniczego gościa”, który odwiedził 10 losowo wybranych obiektów. Były to anonimowe wizyty, odbywające się w taki sposób, że hotel nie wiedział, że podlega ocenie. O wizycie hotel dowiadywał się na zakończenie pobytu. Było to dodatkowe kryterium weryfikacyjne, które pokazało, czy hotel spełnia kryteria hotelu przyjaznego rodzinie również poza wizytami, ponieważ certyfikat przyznawany jest na cały rok.

Patronem medialnym Akcji jest Świat Hoteli.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 07.05.2010
Aktualizacja: 07.05.2010