Timpis rozwija sieć pijalni

Udostępnij artykuł

Spółka Timpis wciąż podpisuje nowe umowy franczyzowe i otwiera kolejne lokale. Firma nie chce precyzować jednak terminów i lokalizacji najbliższych otwarć. W niektórych sytuacjach jest to trudne do ustalenia, ponieważ większość pijalni znajdować się będzie w powstających centrach handlowych. Ostatnie lokale ruszyły w krakowskiej Bonarce i Galerii Jurajskiej w Częstochowie. Jak już pisalismy, na 2011 rok planowane są otwarcia w CH Wzgórze w Gdyni i CH Felicity w Lublinie. Firma stara się też otwierać coraz więcej pijalni na licencjach franczyzowych. W tej chwili działa 8 takich lokali. Opłata wstępna za przystąpienie do sieci wynosi 10 tys. zł, a miesięczna opłata franczyzowa – 3 proc. od obrotów netto. Aby otworzyć punkt w Mount Blanc należy dysponować lokalem o powierzchni 60-150 mkw. i wydać około 300 tys. zł

Pijalnie czekolady Mount Blanc istnieją od kwietnia 2005 roku. Marka ta została stworzona w wyniku partnerskiej współpracy z liczącymi się producentami czekolady z Belgii i Francji. Z pijalniami związana jest także sprzedaż oryginalnych, ręcznie produkowanych pralinek w 150 rodzajach oraz zestawów okolicznościowych. Oprócz podstawowego asortymentu pijalni, który składa się z czekolady i kawy, w ofercie są również belgijskie desery lodowe oraz ciasta przygotowywane według receptur Mount Blanc .

Na polskim rynku pijalni czekolady działają obecnie cztery większe sieci – Van Hellder Choco Cafe, Pijalnie Czekolady Wedla, Mount Blanc oraz Chocoffee. Pijalnie czekolady działają również w ramach sklepów Wawel.

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 10.05.2010
Aktualizacja: 10.05.2010