Travelplanet: prawie 10 mln zł obrotu w maju

Udostępnij artykuł

Wartość zrealizowanego przez spółkę obrotu w okresie od 1 stycznia do 31 maja 2010 r. wyniosła 57 881 tys. zł, co oznacza wzrost w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku na poziomie 8 proc.

Z kolei w całym 2009 roku firma osiągnęła przychody netto ze sprzedaży w wysokości 17 762 tys. zł (17 109 tys. zł w 2008 r.). Strata netto wyniosła 633 tys. zł (1 319 tys. zł w 2008 r.). W 2009 r. strata z działalności operacyjnej – 556 tys. zł.

Jak już informowaliśmy, według ostatniego raportu DM PKO BP dla Travelplanet, perspektywy spółki na 2010 r. wyglądają zdecydowanie najlepiej od kilku lat. W minionym roku spółka zakończyła sukcesem podjęte działania restrukturyzacyjne, które przełożyły się na silne zmniejszenie straty netto i dały realną szansę na wypracowanie zysku w bieżącym roku. Z kolei, polepszenie perspektyw dla branży turystycznej w 2010 roku wraz z ciągle postępującym wzrostem zaufania do zakupów online, przyczyni się do silnego wzrostu przychodów, co przy podwyższonej rentowności pozwoli spółce na wypracowanie pierwszego od lat zysku netto w bieżącym roku i jego podwojenie w przyszłym roku.

Do grupy Travelplanet.pl SA należą cztery serwisy internetowe: Travelplanet.pl – turystyczny, Aero.pl – sprzedaży biletów lotniczych, TravelPass.pl – dystrybuujący bony turystyczne przeznaczone dla klientów korporacyjnych oraz Hotele24.pl – rezerwacji miejsc w hotelach. Serwis Hotele24.pl umożliwia wyszukanie, rezerwację on-line, dokonanie płatności oraz uzyskanie potwierdzenia rezerwacji miejsc w ponad 500 hotelach w Polsce oraz 25 tys. hoteli za granicą.

W końcu marca 2009 roku zarząd Travelplanet.pl SA poinformował o podpisaniu listu intencyjnego ze spółką Invia a.s. z siedzibą w czeskiej Pradze. Celem tego przedsięwzięcia jest doprowadzenie do powstania największej i najbardziej dochodowej firmy świadczącej usługi turystyczne online w Europie Środkowej i Wschodniej.

 

Opublikowano: 11.06.2010
Aktualizacja: 11.06.2010