Uzdrowisko Iwonicz SA inwestuje

Udostępnij artykuł

W ramach inwestycji zaplanowano podobne roboty budowlane w obu sanatoriach, m.in.: remont pokrycia dachowego, przebudowę ścian zewnętrznych, wymianę stolarki okiennej, izolację termiczną stropów oraz wykonanie izolacji przeciwwilgociowej. Dodatkowo w budynku Biały Orzeł planuje się przebudowę łazienki dla niepełnosprawnych oraz kuchni. Termin składania ofert mija 20 maja 2010 roku.

Sanatorium Biały Orzeł dysponuje bazą noclegową na 118 miejsc w pokojach dwu- i trzyosobowych z łazienkami. W budynku znajduje się również stołówka z salą restauracyjną. Ustronie to 16 miejsc noclegowych w pokojach jedno-, dwu- i trzyosobowych z pełnym węzłem sanitarnym.

W skład Uzdrowiska Iwonicz wchodzi osiem obiektów, w tym cztery sanatoria dla łącznie 520 kuracjuszy. Spółka oferuje także usługi z zakresu obsługi hotelowo-restauracyjnej, szkoleń i konferencji oraz organizacji imprez okolicznościowych. Uzdrowisko prowadzi zakład przyrodoleczniczy, wodolecznictwo, kinezyterapię, centrum spa i odnowy biologicznej, w którym świadczone są usługi z zakresu spa & wellness. Przychody spółki za 2008 r. wyniosły 15,92 mln zł. Iwonicz jest właśnie w trakcie prywatyzacji. Na początku kwietnia br. Ministerstwo Skarbu Państwa ogłosiło, że wkrótce zaprosi inwestorów do składania ofert na nabycie udziałów spółki.

Iwonicz Zdrój położony jest w południowo-wschodniej części Polski w województwie podkarpackim. Największe bogactwo uzdrowiska stanowią lecznicze wody mineralne, które służą do kuracji pitnych i kąpielowych oraz do produkcji iwonickiej soli leczniczej i kosmetyków Iwoniczanka (płyn do kąpieli, sól do kąpieli, balsam do ciała, peeling solny, żel pod prysznic). Kosmetyki z serii "Prosto z natury" (antycellulitowa emulsja do ciała, szampon przeciwłupieżowy, sól i krem do zmęczonych stóp) otrzymały I miejsce i Złotą Pieczęć Natury 2009 za Najlepszy Kosmetyk Naturalny.

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 10.05.2010
Aktualizacja: 10.05.2010