W maju wzrosły ceny w hotelach i restauracjach

Udostępnij artykuł

Ponadto majowe ceny w restauracjach i hotelach wzrosły o 1,2 proc. w porównaniu z grudniem 2009 roku. Ceny te w okresie styczeń-maj 2010 roku wzrosły w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego o 3,7 procent.

Ceny wszystkich towarów i usług konsumpcyjnych w maju 2010 r. wzrosły o 0,3 proc. w porównaniu z kwietniem br., o 2,2 proc. w porównaniu z majem 2009 roku, o 1,9 proc. – z grudniem 2009 r. W okresie styczeń-maj br. ceny towarów i usług konsumpcyjnych wzrosły o 2,7 proc.

– Gdyby nie skutki powodzi oraz osłabienie naszej waluty dynamika wzrostu cen byłaby niższa. Woda zalała uprawy warzyw i owoców, co automatycznie przełożyło się na wysokie ceny nowalijek. Z kolei silne osłabienie złotego w końcu kwietnia i w maju spowodowało wzrost cen towarów importowanych. W czerwcu możemy spodziewać się dalszego spadku inflacji. Tempo obniżania cen mogłoby być większe, gdyby nie drożejąca – wskutek zniszczeń powodziowych – żywność. W czerwcu raczej nie spodziewam się znaczącego osłabienia złotego – ocenia dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, główna ekonomistka PKPP Lewiatan.

Jak już podawał portal Horecanet.pl, ceny w hotelach i restauracjach – według GUS – sukcesywnie wzrastają. Ponadto porównując I kwartał bieżącego i poprzedniego roku, wzrost cen w tych obiektach wyniósł 3,9 proc. Porównując ceny w hotelach i restauracjach z lat 2008 i 2009, w ubiegłym roku były one wyższe o 5,1 proc.

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 16.06.2010
Aktualizacja: 16.06.2010