Wendy’s planuje restauracje w Polsce

Udostępnij artykuł

Globalna marka restauracji szybkiej obsługi (QSR) z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, w zeszłym roku ogłosiła plany ekspansji na kilka rynków europejskich, w tym do Polski. Firma niedawno podpisała nowe umowy z franczyzobiorcami w Irlandii, Rumunii i Szkocji, które zakładają otwarcie ponad 150 restauracji. W Polsce toczą się już rozmowy z kandydatami na masterfranczyzobiorcę.

Jestem zaskoczony poziomem znajomości marki Wendy’s w Polsce. Od początku było widać, że Polacy bardzo dobrze ją znają i cenią – wielu z nas jeździło do Stanów, gdzie Wendy’s jest jedną z ikon amerykańskich burgerowni. Co ważne – na tle konkurencji naprawdę się wyróżnia jakością.

Gdy po raz pierwszy opublikowałem informację na LinkedIn, że Wendy’s prawdopodobnie pojawi się w Polsce i że zaczynamy rozmowy o współpracy, reakcja była absolutnie rekordowa. Ten post osiągnął około 100 tys. wyświetleń – więcej niż jakikolwiek wcześniejszy wpis na temat franczyzy. Publikuję też trochę na temat piłki nożnej i nawet ona nie wzbudziła takich emocji.

Musze przyznać, że nie mamy żadnych problemów z pozyskiwaniem kandydatów do współpracy – to tylko potwierdza, że Polacy lubią silne, sprawdzone marki. Teraz najważniejsze jest tempo – musimy działać szybko, z rozmachem, żeby dać się zauważyć i wykorzystać moment dużego zainteresowania – mówi w rozmowie z nami Arkadiusz Słodkowski, członek rady nadzorczej PROFIT System, przedstawiciela Wendy’s w Polsce.

Wendy’s spodziewa się, że 70 procent nowych restauracji w ciągu najbliższych czterech lat będzie otwierane poza Stanami Zjednoczonymi. Sieć kieruje się zasadą: globalnie świetnie, lokalnie jeszcze lepiej. Wybiera partnerów franczyzowych, którzy chcą pracować zgodnie z długoterminową wizją marki i mają doświadczenie operacyjne. Rentowność i zrównoważony wzrost są podstawą rozwoju Wendy’s.

W ciągu ostatnich trzech lat marka otworzyła prawie 300 nowych restauracji, rozszerzając swoją międzynarodową obecność do ponad 1300 lokalizacji na 33 rynkach zagranicznych. Ekspansja zagraniczna przyczyniła się do wzrostu rocznych przychodów ze sprzedaży do poziomu prawie 2 miliardów dolarów.
Jak mówią badania udział konceptów burgerowych wzrósł w Polsce do ponad 40% wartości sprzedaży wśród wszystkich restauracji szybkiej obsługi[1]. Oczekuje się, że sprzedaż burgerów wzrośnie w Polsce o ponad 100% w ciągu najbliższych pięciu lat1. Znajomość marki Wendy’s wynosi 50%, pomimo tego, że Wendy’s nie ma jeszcze żadnej restauracji w Polsce[2], a 74% Polaków stwierdziło, że planuje odwiedzić restaurację Wendy’s, jak zostanie otwarta w Polsce2.

Nasz sprawdzony model wejścia na nowe rynki przynosi rezultaty. Rozwój międzynarodowy opiera się na regionalnych franczyzach wielokrotnych lub umowach master franczyzy z wyłącznością na cały kraj. Oferujemy elastyczne formaty dostosowane do rynku w danym kraju. Jesteśmy w stanie coraz szybciej wprowadzać Wendy’s na nowe rynki i pilnujemy jednostkowych rentowności biznesu. Dzięki precyzyjnym planom rozwoju ustalanych z każdym partnerem zagranicznym i silnemu wsparciu ze strony Wendy’s nasza franczyza zapewnia wzrost i buduje długoterminową wartość biznesów partnerów franczyzowych. Nie tylko wchodzimy na rynek i otwieramy restauracje, ale budujemy zrównoważone, długoterminowe biznesy w każdym kraju, w którym działamy –  stwierdził E.J. Wunsch, prezes Wendy’s International.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE marzec-kwiecień 2025
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Dzięki silnym fundamentom, zaangażowaniu franczyzobiorców i skalowalnej infrastrukturze Wendy’s nigdy nie było lepiej przygotowane do przyspieszenia ekspansji w Europie. Priorytetem jest teraz nawiązanie partnerstwa z franczyzobiorcami, którzy są w pełni zaangażowani i gotowi rozwijać się razem z nami – powiedział Michael Clarke, zyrektor zarządzający Wendy’s Europe.

Partnerzy franczyzowi mogą liczyć na wsparcie Wendy’s od pierwszego dnia i korzystać ze sprawdzonego modelu biznesowego Wendy’s, najlepszych w swojej klasie szkoleń i wielu narzędzi. Firma znacząco zainwestowała w lokalne zasoby, aby wspierać rozwój marki w całej Europie, w tym solidny łańcuch dostaw, regionalne zespoły operacyjne oraz nawiązała współpracę z agencjami marketingowymi i kreatywnymi.

Wendy’s wdrożył projekt restauracji Global Next Gen, obejmujący automatyzację samodzielnego zamawiania, integrację dostaw i inne ulepszenia cyfrowe. Te rozwiązania nie tylko zwiększają wygodę klienta i franczyzobiorcy, ale także poprawiają wydajność operacyjną i rentowność restauracji. Partnerzy franczyzowi w Polsce będą uruchamiać restauracje w formacie zintegrowanym z projektem Global Next Gen.

O WENDY’S

Firma Wendy’s i franczyzobiorcy Wendy’s® zatrudniają setki tysięcy osób w ponad 7000 restauracji na całym świecie, z czego ponad 1300 znajduje się poza Stanami Zjednoczonymi. Założona w 1969 roku firma Wendy’s słynie z  kwadratowych hamburgerów ze świeżej wołowiny[3] oraz ulubionych przez fanów dań, takich jak kanapka z kurczakiem i nuggetsami, Baconator® i deser Frosty®.

NEWSLETTER-HORECANET-ZAPISZ-SIE

[1] W oparciu o dane Euromonitor International; [2] Badanie „Wendy’s New Market Findings” wykonane przez KPMG, sierpień 2024; [3] Świeża wołowina jest dostępna w kontynentalnych Stanach Zjednoczonych i na Alasce, a także w Kanadzie, Meksyku, Portoryko, Wielkiej Brytanii i innych wybranych rynkach międzynarodowych.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.