Whitbread: 13-proc. wzrost sprzedaży w I kw.

Udostępnij artykuł

Analiza pierwszych kwartałów rozliczeniowych 2009 i 2010 roku pokazała, że sieć Costa Coffee odnotowała wzrost sprzedaży o 27 proc. oraz wzrost sprzedaży like-for-like o 8,5 proc. Tymczasem obroty w kawiarniach prowadzonych na zasadzie franczyzy – zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i reszcie krajów wzrosły o 39,7 proc., do prawie 64 mln funtów.

W omawianym kwartale 2010 r. ruszyło 55 nowych lokali Costa Coffee, w tym 24 na Wyspach Brytyjskich. Do końca 2011 roku planowane jest otwarcie jeszcze 250 nowych placówek sieci.

W Polsce, również na zasadzie franczyzy, sieć prowadzi spółka eCoffee, należąca do NFI Krezus, który z kolei znajduje się w portfelu polskiego milionera Romana Karkosika. Obecnie działa 14 kawiarni. W ostatnich miesiącach – ze względu na kryzys – firma wstrzymała ekspansję, ale najnowsze informacje potwierdzają plany otwarcia nowych lokali.

W raporcie koncern Whitbread pokreślił, że jest zadowolony z akwizycji 89 kawiarni sieci Coffeeheaven, a ich integracja w grupie przebiega zgodnie z planem. Whitbread jest – od lutego 2010 roku – właścicielem sieci Coffeeheaven, która liczy ponad 60 kawiarni w Polsce. Jak już pisaliśmy, na razie w planach giganta nie ma rebrandingu Coffeeheaven na Costa.

W całym 2009 roku Whitbread odnotował 7,5-proc. wzrost przychodów – wyniosły one 1,44 mld funtów (1,33 mld funtów w 2008 roku). Zysk przed opodatkowaniem wyniósł w 2009 roku 239,1 mln funtów (160 mln funtów po opodatkowaniu) i wzrósł o 6,6 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem (224,5 mln funtów i 90,3 mln funtów po opodatkowaniu).

Whitbread jest największą w Wielkiej Brytanii firmą hotelowo-restauracyjną, która ma w portfolio także m.in. hotele Premier Inn oraz puby Beefeater.
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 22.06.2010
Aktualizacja: 22.06.2010