42 proc. podróży wakacyjnych na wybrzeże

Udostępnij artykuł

Polskie wybrzeże odwiedza coraz więcej turystów, zwłaszcza zagranicznych. Rośnie również liczba korzystających z bazy hotelowej. – W celu pełnego wykorzystania potencjału turystycznego polskiego wybrzeża istotna jest rozbudowa i podniesienie standardu istniejącej bazy hotelowej, szczególnie na wybrzeżu środkowym. Jednak zdecydowanie ważniejszą kwestią jest rozwój infrastruktury transportowej, co znacznie skróci i usprawni dojazd do miejsca wypoczynku – komentuje Dorota Malinowska.

Z danych Ministerstwa Sportu i Turystyki wynika, że w województwie pomorskim działa obecnie 137 skategoryzowanych hoteli, a w zachodniopomorskim – 96 (razem 233 obiektów). Pięciogwiazdkowych hoteli jest łącznie siedem, czterogwiazdkowych – 24, trzygwiazdkowych najwięcej, bo 96, dwugwiazdkowych – 80, a jednogwiazdkowych – 28.

Jak już informował portal Horecanet.pl, z danych Urzędu Statystycznego w Gdyni wynika, że w 2009 r. stopień wykorzystania pokoi w pomorskich hotelach wyniósł 37,7 proc. (40,8 proc. w 2008 r.). Natomiast stopień wykorzystania miejsc noclegowych wyliczono na 31,8 proc. (32,4 proc. w 2008 r.). Z hoteli w Pomorskiem w 2009 r. skorzystało 726300 osób (664900 w 2008 r.), w tym 200000 turystów zagranicznych (179600 w 2008 r.). Ogółem udzielono 1490600 noclegów (1397000 w 2008 r.), w tym 432000 turystom zagranicznym (401200 w 2008 r.). Wynajęto 884900 pokoi (871200 w 2008 r.), w tym 275500 turystom zagranicznym (269300 w 2008 r.).

Stopień wykorzystania pokoi w zachodniopomorskich hotelach w 2009 roku wyliczono na 43,4 proc. (48,8 proc. w 2008 r.). Natomiast stopień wykorzystania miejsc noclegowych wyniósł 37,1 proc. (40,4 proc. w 2008 r.). Z hoteli w Zachodniopomorskiem w 2009 r. skorzystało 570597 osób (573328 w 2008 r.), w tym 217397 turystów zagranicznych (212651 w 2008 r.). Ogółem udzielono 1372687 noclegów (1374012 w 2008 r.), w tym 692864 turystom zagranicznym (699518 w 2008 r.). Wynajęto 814499 pokoi (830292 w 2008 r.), w tym 401973 turystom zagranicznym (417835 w 2008 r.).
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 22.06.2010
Aktualizacja: 22.06.2010