Accor podsumowuje 2021 rok. Gdzie powstaną nowe hotele?

Udostępnij artykuł

W ciągu ostatnich 12 miesięcy sieć podpisała 89 kontraktów, na mocy których nowe hotele wkrótce dołączą do rodziny Accor. Sam grudzień przyniósł 24 kontrakty. Obecnie portfolio grupy tworzy w sumie ponad 1 100 hoteli i 20 marek w 31 krajach od Irlandii po Rosję.

Accor z nowymi hotelami

Wschodnio-europejska części regionu liczy 16 krajów i obejmuje obszar od Krajów Bałtyckich po Bałkany. Accor podpisał w grudniu umowy na uruchomienie czterech hoteli. Zgodnie z nimi w najbliższym czasie grupa otworzy kolejny hotel marki Mövenpick w Chorwacji, tym razem w Zagrzebiu. W Czechach powstanie pierwszy obiekt znanej z kreatywnego designu marki ibis Styles, zlokalizowany w miejscowości Rožnov pod Radhoštěm. Do Estonii zawita pierwszy w kraju hotel marki „By Mercure”. Znajdzie się przy lotnisku w Tallinie, który w przyszłości zasili portfolio marki Mercure. Ostatnim z obiektów jest Mercure Concacul Cozieni Retreat Resort, który dołączy do rodziny marki Mercure w Rumunii. Accor najdynamiczniej rozwijał portfolio w krajach takich jak, Polska, Niemcy, Rosja, Holandia i Belgia, gdzie zawarto najwięcej umów. Jednocześnie grupa nieustannie umacnia oraz rozbudowuje sieć w rejonie Europy Wschodniej. Potwierdzeniem są liczne partnerstwa w Albanii, Chorwacji, Rumunii, Czarnogórze, Mołdawii oraz Węgrzech, poszerzając ofertę noclegową o nowe regiony i interesujące destynacje.

W 2021 roku Accor podpisał i otworzył pierwszy Mövenpick w Albanii. Także, pierwszy MGallery w chorwackim Splicie. Dodatkowo dwa obiekty na Litwie: Magnus Hotel Kaunas, który od wiosny będzie funkcjonował jako ibis Styles Kaunas i Mercure Klaipeda City Centre.

Szybsze tempo rozwoju w 2021 roku odzwierciedla zaufanie zarówno naszej grupy i partnerów, jak i całej branży. Chodzi o kwestię odbudowy rynku hotelarskiego. Znacząca rozbudowa naszego portfolio względem nowych rynków, jak i marek w ostatnich latach przygotowuje biznes na ekspansję. W czasach, gdy rzeczywistość zdaje się wracać na normalne tory. Dlatego tym bardziej nasze ambicje względem personelu i rozbudowy sieci są dla nas w 2022 jeszcze silniejsze podkreśla Duncan O’Rourke, CEO Accor Northern Europe.

ŚWIAT HOTELI – LISTOPAD-GRUDZIEŃ 2021
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

ibis, Mercure, Novotel – kolejne lokalizacje

Dzięki podpisanym umowom Accor rozszerzy zasięg marek w sektorach ekonomicznych, a także luksusowych. Szczególny wzrost grupa dostrzega w rozbudowie rodziny hoteli ibis. Z 26 umowami na obiekty należące do marek ibis, ibis budget i ibis Styles. Dynamicznie rozwija się także portfolio marki Mercure wraz z 15 umowami, w tym jedną dotyczącą Mercure Living. Do hoteli Novotel dołączy 7 nowych obiektów, w tym 2 Novotel Living. Z kolei nowe marki z segmentu ekonomicznego i midscale, jak greet oraz By Mercure, zanotowały 10 kontraktów. Rozwój hoteli klasy premium utrzymał się na wysokim poziomie. 16 umów dla marek Mövenpick, Swissôtel i MGallery, z których 70 proc. to obiekty resortowe.

Rok 2021, z kulminacją umów podpisanych w grudniu, był fenomenalny dla całego regionu. Accor utrzymał silną pozycję w Europie Północnej, będąc liderem z 39 proc. udziałem w rynku pod względem liczby kontraktów. To powrót na dobre tory po 2020 roku, który także wiązał się ze stabilnym rozwojem dla grupy. Przyszłość wygląda optymistycznie, a nasza mocna oferta odzwierciedla równie mocną wiarę w ożywienie rynku na całym świecie kwituje Camil Yazbeck, Senior Vice President Development w Accor Northern Europe.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione

Horecanet

Autor: Horecanet
Opublikowano: 17.01.2022
Aktualizacja: 17.01.2022