Czy możliwe jest serwowanie zdrowych produktów na szeroką skalę?

Udostępnij artykuł
Branże FMCG i HoReCa rozwijają się bardzo dynamicznie i muszą szybciej niż inne gałęzie przemysłu reagować na zmieniające się trendy. Podaż inicjują konsumenci, których zainteresowanie daną kategorią produktów zmusza producentów do zdecydowanych odpowiedzi. Nie tylko klienci, ale i szefowie kuchni wskazują, że rośnie popularność produktów zdrowych, a nawet ekologicznych, z krótkim i przejrzystym składem.

Czasem wystarczy mała zmiana, by oferta była zdrowsza, np. firma Octim z Olsztynka przy produkcji papryki konserwowej zastąpiła ocet spirytusowy jabłkowym. Dzięki temu warzywa mają delikatniejszy smak i zapach, ale i skład produktu pozostał bardzo krótki: oprócz papryki i octu jabłkowego znajdują się w nim tylko przyprawy i woda. Takie produkty powstają wprost z inicjatywy rynku.

Zmienia się model biznesowy współpracy na linii producent – HoReCa. To często kucharze przekazują wprost do producenta informacje o tym, czego potrzebują.

– Staramy się odpowiadać na potrzeby sektora HoReCa, dlatego wprowadzamy do oferty np. ocet ekologiczny jabłkowy w większym opakowaniu: 0,75 l. To dla nas ważne, by zdrowy asortyment był szeroko dostępny. Stawiamy na dotarcie z tymi produktami do HoReCa, bo takie są trendy w kuchni, a duże opakowania są lepsze ze względów praktycznych. Dlatego nasze musztardy można kupić w opakowaniach cateringowych, czyli wiaderkach o wadze 1 kg i 5,8 kg oraz w wygodnych wyciskanych butelkach 1 kg.– opowiada Ewa Panasewicz, zastępca dyrektora handlowego w firmie Octim.

By podwyższyć walory smakowe i zdrowotne musztard, to niektóre jej warianty spółka Octim produkuje z dodatkiem octu jabłkowego – np. musztarda z suszoną żurawiną, z suszoną śliwką czy ze smażoną cebulką. Są one szczególnie rekomendowane dla gastronomii ze względu na recepturę i ciekawe dodatki. Sprawdzą się zwłaszcza w restauracjach i hotelach, które są nastawione na regionalne smaki i naturalne surowce. Bazując na produktach o przejrzystym składzie można z łatwością wprowadzić zdrową żywność do codziennego menu – czy to restauracyjnego, czy też naszego indywidualnego.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 30.01.2019
Aktualizacja: 30.01.2019