Tego, że dobra herbata potrafi czynić biznesowe cuda, uczy się coraz więcej właścicieli kawiarni czy cukierni. Odpowiedni gatunek, prawidłowo zaparzona i elegancko podana nie tylko przyciąga gości, ale pozwala także na zwiększenie sprzedaży pozostałego asortymentu.
Podobno od przybytku głowa nie boli. Patrząc jednak na rynek oferowanych przez handlowców herbat o ból głowy nietrudno. Propozycji jest bez liku, a marketingowcy jak jeden mąż, zapewniają, że to ich produkt jest najtańszy i najlepszy. Warto więc wiedzieć, od czego naprawdę zależy jakość serwowanego w naszym lokalu naparu. Produkcja dobrej herbaty zaczyna się od miejsca uprawy i sposobu zbierania liści. Kończy – na odpowiednim pakowaniu i transporcie. Renomę miejsca z najlepszymi herbacianymi uprawami w świecie ma Sri Lanka (d. Cejlon), z której pochodzą herbaty oferowane przez Dilmah. To tam na herbacianych plantacjach, z wybranych krzewów zbierane są ręcznie jedynie dwa najmłodsze listki oraz pączek.
– Tradycyjny sposób produkcji herbaty to sztuka wymagająca wiedzy, doświadczenia i pieczołowitości na każdym etapie. Jako delikatna z natury roślina, herbata nie pozwala na jakiekolwiek błędy i wymaga doskonałości od ręcznego zbioru, poprzez ortodoksyjne metody produkcji po selekcje najlepszych liści przez profesjonalnych kiperów. Automatyzacja tych procesów wiąże się z miażdżeniem i rozrywaniem liści – choć jest tańsza, to bardzo negatywnie wpływa na jakość naparu. Warto więc sięgać po herbaty wytwarzane tradycyjnymi sposobami – taka jest Dilmah, która daje gwarancję jakości na każdym etapie produkcji – mówi Michał Oszczyk, ekspert Dilmah z firmy Gourmet Foods, dystrybutora herbat marki. W Polsce na rynku HoReCa dostępne są trzy linie produktowe – t-seria, Exceptional oraz linia klasyczna.
Właściciele lokali gastronomicznych powinni unikać serwowania klientom herbat, które pochodzą z nieznanych źródeł. Niezabezpieczone liście, które są w hurtowych ilościach transportowane za granicę celem mieszania i pakowania, chłoną wilgoć i tracą aromat oraz przeciwutleniacze odpowiadające za zdrowotne właściwości herbaty.
SWEETS & COFFEE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE, NOWOCZESNE I NIEZALEŻNE
CZASOPISMO BRANŻY
> link do aktualnego numeru <
– Najlepsze herbaty, czyli takie, które mogą przyciągnąć do lokalu klientów, muszą być odpowiednio pakowane u samego źródła produkcji. Herbata Dilmah jest pakowana w miejscu zbiorów, na Sri Lance, w ciągu zaledwie kilku dni od zerwania listków z krzewu. Dzięki temu pozostaje świeża i bogata w przeciwutleniacze – podkreśla Michał Oszczyk.
Picie dobrej herbaty należy do świata „slow”, w którym liczą się zwolnienie tempa i odprężenie. Odpowiedni smak naparu zależy od wielu czynników, m.in. jakości wody czy sposobu parzenia. Całą tę wiedzę posiadają eksperci Gourmet Foods.
– Przygotowaliśmy naprawdę wyjątkowy pakiet związany ze współpracą z kawiarniami. Nasi trenerzy nauczą obsługę jak odpowiednio dobrać herbatę, jak ją prawidłowo zaparzyć i w czym podać, żeby smakowała najlepiej. Doradzimy też w jaki sposób wyeksponować różne gatunki herbat Dilmah tak, aby zachęcały klientów do konsumpcji – podkreśla Michał Oszczyk z Gourmet Foods.
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.