Fabryka Biznesu inwestuje w hotel

Udostępnij artykuł

W 12-kondygnacyjnym obiekcie o łącznej powierzchni ponad 6700 mkw. znajdzie się m.in. 130 pokoi jedno- i dwuosobowych, centrum konferencyjne, klub fitness, bar i restauracja. Inwestorem jest łódzka spółka Fabryka Biznesu.

Projekt architektoniczny przewiduje lokalizację pokoi hotelowych na pięciu najwyższych kondygnacjach budynku, do których będą wiodły trzy szybkobieżne windy. Frontowa ściana tej części obiektu zostanie w znacznej części przeszklona. Budynek zaprojektowano w nowoczesnym stylu, harmonizującym z postindustrialną architekturą Łodzi. Wybudowany będzie w oparciu o proekologiczne i energooszczędne technologie, wykorzystujące odnawialną energię, kolektory słoneczne i ledowe oświetlenie. Cały obiekt zostanie przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Główne wejście znajdzie się w podcieniu od strony ul. Rembielińskiego, a od wewnątrz goście hotelowi będą mieli dostęp do podziemnego parkingu na ok. 1200 miejsc.

Hotel będzie częścią kompleksu handlowo-biznesowo-rozrywkowego Sukcesja. Według wstępnych zamierzeń, miał być wybudowany w drugim etapie inwestycji, jednak inwestor nie wyklucza rozpoczęcia budowy wiosną przyszłego roku, jednocześnie z centrum handlowym, oraz oddania do użytku na przełomie lat 2012 i 2013. Operator hotelu nie został jeszcze wyłoniony. Zainteresowani są zarówno operatorzy międzynarodowi, jak i krajowi. 

– W Łodzi brakuje hoteli klasy biznesowej. Ma ona najniższy wśród dużych polskich miast wskaźnik miejsc hotelowych przypadających na tysiąc mieszkańców, pięć razy niższy od podobnej wielkości Krakowa – mówi Krzysztof Apostolidis, prezes Fabryki Biznesu.

Nowy hotel stanie się zapleczem m.in. dla Międzynarodowych Targów Łódzkich, które rozpoczęły właśnie budowę nowoczesnego centrum konferencyjno-wystawienniczego z myślą o organizacji dużych imprez targowych, kongresów i konferencji.

Łódź dysponuje obecnie 23 hotelami (łącznie około 3 tys. miejsc), z których tylko 11 ma standard trzygwiazdkowy, a jeden czterogwiazdkowy. Z raportu firmy Ernst & Young wynika, że zapotrzebowanie na usługi hotelowe w mieście rośnie. Obecnie korzysta z nich rocznie około 420 tys. osób, głównie uczestników spotkań biznesowych, targów i konferencji oraz turystów. W ostatnich latach liczba noclegów w łódzkich hotelach wzrosła o 70 proc.