FBF 2010: Stop Cafe i Da Grasso liderami rynku

Udostępnij artykuł

– Stop Cafe w ciągu 4 lat stała się największą siecią gastronomiczną w Polsce. Od stycznia do września tego roku powiększyła się o 45 lokalizacji i aktualnie działają 194 lokale tej sieci. Natomiast Da Grasso to obecnie 215 lokali, 20 z nich powstało w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy. Koncept prawie w całości oparty jest na zasadzie franczyzy – mówił Leszek Jurczak.

Podczas prelekcji Leszek Jurczak zwrócił także uwagę, że oczekiwania co do Euro 2012 – jako momentu wyjątkowo korzystnego dla branży – są wygórowane. Mistrzostwa Świata FIFA 2006 w Niemczech nie przyniosły rynkowi horeca przełomu. Wzrost tego rynku w roku mistrzostw wyniósł 1,5 proc., a w miesiącu turnieju (L4L) – 4 proc.

Makro Cash & Carry jest liderem w branży samoobsługowego handlu hurtowego. Usługi firmy, skierowane przede wszystkim do przedsiębiorców, obejmują zarówno kompleksowe zaopatrzenie, jak i nowoczesne rozwiązania biznesowe.

Da Grasso to obecnie największa sieć pizzerii w Polsce. Pierwsza pizzeria sieci powstała w Łodzi pod koniec lat 90. W jej portfolio działają pizzerie express, pizzerie premium oraz restauracje casual dining. 

Pierwsze Stop Cafe w Polsce zostało otwarte w 2008 r. w Warszawie. Koncept szybko zyskał uznanie w oczach klientów stacji Orlen, więc zaczęły pojawiać się kolejne lokalizacje. Pod koniec 2008 roku było już 409 kącików kawowych Stop Cafe oraz 26 punktów Stop Cafe Bistro. W kolejnym roku przybyło 13 kącików kawowych oraz 124 punkty z ofertą rozszerzoną – Bistro.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 27.10.2010
Aktualizacja: 27.10.2010