GCN: Tworzymy swoistą kulturę szkoleń

Udostępnij artykuł

Szkolenia prowadzimy w trybie ciągłym tzn. oprócz podstawowych szkoleń na wszystkich stanowiskach. Trwają nieustająco i są prowadzone głównie przez naszych maestro, czyli trenerów wewnętrznych. Tworzy to swoistą „kulturę szkoleń”, w której wszyscy uczymy się cały czas. 

Pomimo rotacji typowej dla branży nie skracamy procesów szkoleniowych do wyłącznie niezbędnych kwestii. Nie boimy się uczyć w sposób pełny, mimo ryzyka odejść. Bardziej obawiamy się skut¬ków szkoleń „skróconych” w przypadku kiedy nasi bariści zostaną z nami na dłużej. Jesteśmy w stanie nauczyć naszych baristów całej niezbędnej wiedzy, nawet, a może zwłaszcza tych, którzy zaczynają u nas pracę nie mając żadnego doświadczenia.

Ilość wiedzy i informacji jaką nowi bariści muszą posiąść jest ogromna, dlatego stale poszukujemy metod i sposobów na jej efektywny i skuteczny „transfer”. Korzystamy z metod tradycyjnych jak i prostych, nowoczesnych rozwiązań (social media, programy graficzne itp.).

Nasze procesy i programy są elastyczne. Podlegają ciągłej modyfikacji oraz korekcie w zależności od potrzeb i rozwoju sytuacji. Nasze Centrum Szkoleniowe jest otwarte, bariści wracają do niego często na kolejne szkolenia rozwijając nowe obszary swoich umiejętności.

W procesie szkolenia główny nacisk kładziemy oczywiście na znajomość kaw, naszego jedzenia, a przede wszystkim na umiejętność budowania relacji z innymi baristami oraz z gośćmi. Zaczynamy od tego, że do współpracy zapraszamy kandydatów, którzy lubią kontakt z ludźmi, są ich ciekawi oraz chętnie nawiążą rozmowę.

Autorem jest Krzysztof Kaliciński
Business Development & Operations Director
Green Caffe Nero

CZASOPISMO SWEETS & COFFEE
ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP DO PEŁENGO WYDANIA
– kliknij aby zapoznać się z numerem
  LUTY-MARZEC 2017