General Manager Costa Coffee: Zaskoczymy nowymi formatami sprzedaży

Udostępnij artykuł
[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2021] Ostatnie miesiące to dla nas wszystkich nauka jeszcze większej zdolności przewidywania i reagowania na dynamicznie zmieniające się warunki prowadzenia biznesu, ale także dopasowania się do wymagań naszych klientówKrzysztof Rabiański, General Manager Polska i Łotwa Costa Coffee w specjalnym komentarzu przygotowanym na potrzeby publikacji Rynek Gastronomiczny w Polsce – RAPORT 2021.

W ostatnim roku staraliśmy się przystosować jedną z największych sieci kawiarni do działania na znacznie mniejszym rynku, ograniczonym funkcjonowaniem przez pandemię – wprowadziliśmy dostawy za pośrednictwem popularnych aplikacji z dowozem, wzmocniliśmy też naszą sprzedaż na wynos. Staraliśmy się również podejść odpowiedzialnie do naszych pracowników oraz kontrahentów, z którymi współpracujemy. W okresie pandemii angażowaliśmy się też w szereg akcji mających na celu wsparcie najbardziej potrzebujących grup. Przykładem takich działań była inicjatywa #KawaDlaMedyka czy akcja dla wolontariuszy Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, w której wszyscy pracownicy branży medycznej oraz osoby zaangażowane w zbiórkę pieniędzy mogły otrzymać swoją ulubioną kawę całkowicie za darmo. W ostatnim roku pomagaliśmy także placówkom społecznym z dziewięciu regionów Polski, które wskazali nasi pracownicy. Ostatni rok dał nam też przestrzeń na pracę koncepcyjną nad nowymi zdigitalizowanymi rozwiązaniami, zgodnymi ze zmieniającymi się potrzebami naszych klientów, ale także planowaniem zaskakujących nowości w naszym menu czy nowych form sprzedaży.

Jednym z mocno zauważalnych na rynku trendów, jest rosnące zainteresowanie kuchnią roślinną oraz wegeteriańskimi i wegańskimi opcjami w menu. Wciąż rozwijamy w tę stronę naszą ofertę, wprowadzając nowe, zaskakujące pozycje, poszerzając dostępny wachlarz napojów roślinnych oraz proponując propozycje food z zamiennikami mięsa jak np. sałatka wegańska.

W ostatnim czasie rośnie również grupa osób, które szukają produktów funkcjonalnych, które gwarantują dodatkowe zdrowotne benefity. W ostatnim roku wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, wprowadziliśmy do naszej oferty linię kaw Latte +, czyli trzy smakowe kawy – karmelową i kokosowo-waniliową – wzbogacone o witaminę B12 oraz orzechową – zawierająca dodatkowe ekologiczne białko roślinne pochodzące z grochu i słonecznika.

Kluczowe w naszych działaniach jest także wprowadzanie rozwiązań i działań związanych ze zrównoważonym rozwojem. Od ponad roku współpracujemy z Too Good To Go, które za pomocą aplikacji łączy klientów z miejscami, w których zostało nadwyżkowe jedzenie, dzięki czemu wspólnie ograniczamy marnowanie żywności oraz emisję gazów cieplarnianych. Przez ostatni rok w ten sposób uratowaliśmy wspólnie prawie 63 tys. posiłków. W Costa Coffee staramy się zastępować plastikowe opakowania ich papierowymi lub szklanymi zamiennikami – m.in. w ofercie śniadaniowej dostępne są jogurty w szklanych słoikach, które można zabrać ze sobą i ponownie wykorzystać w domu. Dodatkowo umożliwiamy też naszym klientom odbiór fusów po kawie z naszych kawiarni.

Aktualnie na rynku można zauważyć bardzo silne wybicie postcovidowe. Wszyscy tęsknimy za normalnością i spotkaniami w kawiarniach czy restauracjach. Z tygodnia na tydzień ruch w tym sektorze się odbudowuje. Wśród gości, widać wyraźne zmiany w oczekiwaniach i preferencjach. Klienci stawiają na najwyższe standardy higieniczne, a część z nich nadal chętnie korzysta z możliwości dostawy swoich ulubionych produktów. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych gości cały czas rozwijajmy współpracę z popularnymi operatorami, zapewniającymi szybkie i lokalne dowozy na wynos, a w kawiarniach tworzymy przestrzeń, w której przebywanie jest dla nich czystą przyjemnością. Wszyscy coraz chętniej korzystamy też z rozwiązań digitalowych. W przypadku Costa Coffee dużym zainteresowaniem cieszy się nasza aplikacja Costa Coffee Club, za pośrednictwem której klienci pozostają w ciągłym kontakcie z marką, a także mają dostęp do atrakcyjnych ofert promocyjnych.

Patrząc w przyszłość – staramy się pozostać elastyczni i dostosowywać się do oczekiwań oraz potrzeb naszych klientów, chcemy być marką odpowiedzialną społecznie, stawiającą na zrównoważone rozwiązania oraz mocną obecność w lokalnych społecznościach. Stale pracujemy nad menu oraz naszą ofertą, aby nasi klienci mogli nieustannie czerpać przyjemności z wizyt w naszych kawiarniach i wyboru naszych produktów. Mamy nadzieję, że wkrótce zaskoczymy ich także nowymi formatami sprzedaży.

Komentarz powstał na potrzeby
RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE – RAPORT 2021
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Opublikowano: 16.11.2021
Aktualizacja: 16.11.2021