GfK: Segment kawiarni odnotowuje nieustanny wzrost

Udostępnij artykuł

Kolejnym, udanym okresem może cieszyć się również segment kawiarni, posiadający ok. 8 proc. udziału w całkowitej wartości rynku, który od czterech lat odnotowuje nieustanny wzrost numeryczny i wartościowy. Dostawcy szczególnie powinni doceniać ten segment i dbać o niego.

Kawiarniane nastroje
Nastroje panujące wśród operatorów punktów gastronomicznych są optymistyczne, a wśród tych najbardziej pozytywnie nastawionych są między innymi właściciele /menadżerowie kawiarni. Ich nastrój jest nie tylko dobry, ale też poprawił się o pięć punktów w porównaniu do 2015 roku. Deklaracje dotyczące spodziewanej w przyszłości kondycji finansowej kawiarni są także bardzo pozytywne.

Wysoki poziom optymizmu operatorów kawiarni wynika prawdopodobnie z tego, że kawiarnie są coraz popularniejsze wśród użytkowników gastronomii. Odsetek osób, które odwiedzają tego typu lokale, wzrósł o 3 punkty procentowe w stosunku do 2015 roku. W wynikach badań rynku gastronomicznego przeprowadzanych corocznie przez GfK Polonia wyraźnie widać, że w ostatnich kilkunastu miesiącach kawiarniany biznes rozwijał się bardzo dobrze. Choć ogólna liczba kawiarni wzrosła nieznacznie, to już sprzedaż poszybowała w górę, powodując ogólny wzrost wartości tego segmentu rynku aż o 8 proc. w stosunku do poprzedniego roku.

Po co do kawiarni?
Do kawiarni Polacy przychodzą przede wszystkim, aby spotkać się ze znajomymi. Taki powód wizyty wskazuje aż trzy czwarte użytkowników tego segmentu rynku gastronomicznego. Prawie 60 proc. deklaruje, że zdarza im się przychodzić spontanicznie, bez okazji. Dla grupy blisko 50 proc. użytkowników wizyta w kawiarni spowodowana jest możliwością zjedzenia szybkiej przekąski. W analizie struktury sprzedaży kawiarni nie dziwi więc fakt, że ponad 60 proc. ich obrotu…

Cały artykuł wraz z wykresami publikujemy w:
RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2017
ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP DO PEŁNEGO WYDANIA
w wersji elektronicznej – kliknij

Autorką jest Magdalena Zimna
Strategic Insight Director GfK