Głosowanie na Najlepszy Roślinny Produkt Roku tylko do 31 stycznia

Udostępnij artykuł

[POD NASZYM PATRONATEM] Piąty plebiscyt na Najlepszy Roślinny Produkt Roku 2022 kampanii RoślinnieJemy dobiega końca – publiczność konsumencka tylko do 31 stycznia może oddawać głosy na produkty i marki, które szczególnie zapadły im w pamięć, wpłynęły na ich zwyczaje żywieniowe lub ułatwiły dostęp do pełnowartościowej diety roślinnej. Jedną z kategorii jest Najlepszy Roślinny Debiut Gastronomiczny. Na jakie pozycje można oddać głosy?

W tej kategorii znaleźli się przedstawiciele szeroko pojętego rynku gastronomicznego, którzy wprowadzili do swojej oferty dania roślinne lub znacząco przyczyniły się do zwiększania ich dostępności. W gronie nominowanych znalazły się: Kanapka z nieTuńczykiem – Starbucks; Przegrzebki Eryngii – Dziki Królik; Vege KĄSKI – North Fish; Fiszex, roślinny burger z trzema kawałkami autorskiej “ryby” – Krowarzywa; Obecność foodtrucka Hempeat Burger na Opener i Orange Warsaw Festival; Kanapki z Apollo Roślinnym Qurczakiem – Green Cafe Nero; Muffiny z czerwona porzeczką i rabarbarem – Piekarnie Putka; Plant-Based Hamburger – Burger King; Wegański Croissant z nadzieniem jagodowym – Gorąco Polecam; Rozwój sieci franczyzowej – CUDO Vegan Sushi; Kanapka T.L.C – Subway; Pionierowanie podejściu default-veg w PL – Cool Cat; Rozwój sieci franczyzowej – Uapami.

W kategorii Najlepszy Roślinny Produkt o prestiżowy tytuł walczy prawie 20 produktów z różnych kategorii: alternatywy nabiału, gotowe dania, słodkie przekąski i oczywiście roślinne zamienniki mięsa. O miano Roślinnego Game Changera konkurują różne kreatywne inicjatywy: wyrównanie cen produktów roślinnych i mięsnych w IKEA, pierwsza lada z roślinnymi alternatywami mięsa marki Bezmięsny w sieciach Carrefour, dynamiczny rozwój marek Alpro, Roślinny Qurczak Apollo i OneDayMore, wspieranie rozwoju młodych marek przez akcelerator foodtech.ac, rozwój roślinnych marek własnych sieci Lidl, Biedronka i Żabka – to wszystko sprawiło, że w 2022 roku branża roślinna osiągnęła kolejne stadium rozwoju.

Z roku na rok coraz trudniej zawęzić listę do głosowania. Najbardziej ekscytuje mnie głosowanie w kategorii Nowej Roślinnej Marki – wygrana w tej kategorii to w mojej opinii też swego rodzaju wyznacznik tego, co lada dzień będzie najciekawsze w polskiej branży roślinnej – mówi Maciej Otrębski z kampanii RoślinnieJemy.

Wszystkie marki nominowane w tej kategorii oferują wysokiej jakości roślinne produkty, w dużej mierze oparte na białku pochodzącym ze strączków, co pokazuje, w którą stronę rozwija się roślinna branża.

Formularz głosowania wraz ze wszystkimi finalnymi nominacjami dostępny jest pod tym linkiem. Oprócz czterech kategorii konsumenckich w plebiscycie zwycięży również jeden Najlepszy Produkt dla Profesjonalistów, jednak w tej kategorii wyboru dokonuje jury.

Źródło: Roślinniejemy

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE grudzień 2022
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.


Opublikowano: 26.01.2023
Aktualizacja: 26.01.2023