Sieć Grycan powiększa się systematycznie, a nowe otwarcia mają miejsce zarówno wiosną i latem, jak i zimą. Pora roku nie ma znaczenia, gdyż – jak wielokrotnie powtarzali przedstawiciele sieci – około 98 proc. wszystkich lodziarni znajduje się w centrach handlowych, gdzie tendencje w spożyciu lodów nie mają charakteru sezonowego. Ostatnie otwarcia lokali sieci miały miejsce w Galerii Jastrzębie w Jastrzębiu Zdroju oraz w CH IKEA Port Łódź. Jednakże, jak już podawał portal Horecanet.pl, nowa strategia Grycana przewiduje otwieranie lokali przy modnych ulicach i deptakach dużych miast. I tak – kilka dni temu ruszyła lodziarnio-kawiarnia przy stołecznym Nowym Świecie. Plany firmy nie kończą się na budowie nowych punktów i rozwijaniu sieci. Grycan chce utrzymać tempo wzrostu sprzedaży na poziomie około 10 proc. rocznie.
Obecnie w zabrzańskiej galerii Platan działa osiem lokali gastronomicznych znanych i lokalnych marek. Są to m.in.: Czas na Herbatę, KFC, Pizza Dominium, Cafe Verdi, Kebab Max, Złoty Róg.
Galeria Platan to 33 tys. mkw., na które składa się: Real oraz 83 butiki i punkty usługowe. Najwięksi najemcy to: Deichmann, RTV EURO AGD, Carry, CCC, Sephora, Go Sport, Reserved. Centrum odwiedza ponad 4,5 miliona odwiedzających rocznie. Galerię otwarto w październiku 2003 roku.