KFC ostrzega przed oszustami

Udostępnij artykuł

– Według naszych wiadomości ostrzeżenie dla konsumentów to wynik dwóch akcji, w których logo KFC było użyte przez inne firmy bez zgody marketera, a mechanizmy tych projektów budziły poważne wątpliwości. Jeden z nich dotyczył firmy zakupów grupowych, która oferowała bez wiedzy sieci rabaty w KFC – czytamy na portalu.

Również McDonald’s walczy z oszustami. Ostrzeżenie można znaleźć m.in. na stronie www sieci o następujacej treści: "Uwaga – fałszywe bony! W internecie pojawiają się oferty, których nadawcy sugerują możliwość otrzymania bonu/kuponu do wykorzystania w restauracjach naszej sieci. Najczęstszym warunkiem ma być wysłanie SMS-a pod wskazany numer. Takie fałszywe e-maile mają na celu nie tylko wyłudzenie od odbiorcy pieniędzy i danych typu login/hasło, ale często również zainstalowanie w jego komputerze potencjalnie szkodliwych programów śledzących. Informujemy, że McDonald’s Polska Sp. z o.o. ani żadna z firm działających z naszego upoważnienia nie są autorami tego typu ofert i jako takie nie będą one honorowane w naszych restauracjach."

KFC (Kentucky Fried Chicken) to międzynarodowa sieć restauracji typu fast food. Obecnie na świecie istnieje ponad 15 tys. restauracji KFC w 109 krajach na całym świecie. Sieć należy do firmy Tricon Global Restaurants, Inc. W Polsce znajduje się ponad 100 restauracji KFC. Marką zarządza giełdowa firma AmRest, która ma w portfolio 443 restauracje takich sieci, jak KFC, Pizza Hut, Burger King, Starbucks oraz Applebee’s, którymi operuje w siedmiu krajach Europy Środkowo-Wschodniej i Ameryki Północnej.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 26.10.2010
Aktualizacja: 26.10.2010